Digitalitzar les persones grans
Es tracta d’un clam recurrent que
pretén acabar amb la bretxa digital en la qual s’enfonsa molta gent gran. Les
noves tecnologies han revolucionat la vida en tots els aspectes, i qui no pugi
al carro nou queda despenjat. Una equació aplicable en especial al sector
econòmic, i encara més concretament, a la pràctica financera, a la bancària en
llenguatge planer. La creixent clausura d’oficines per part dels bancs comporta
la ineludible necessitat de realitzar les operacions “on line”, novetat implantada
per a tothom sense que tothom sigui capaç de fer-ho.
Nombroses persones grans fan llargues
caminades a la recerca d’una oficina en la qual trobar una finestreta o un
caixer automàtic en els quals accionar la seva llibreta habitual a la manera de
costum. És així sempre que no tinguin la mala sort de residir en algun dels
molts pobles dels quals han desaparegut totes les oficines. Si en alguna
parcel·la el dret de les minories es veu menys respectat és a les zones rurals
en general i en el sector bancari en particular.
Aquí i allà es parla de cursos per a
les persones d’edat, d’ensenyar-los a manejar l’electrònica digital, que
aprenguin a seguir la norma que els grans bancs han imposat sense comptar amb
ells en absolut. Ve a ser com un recinte tancat i compartit la clau del qual la
tenen els poderosos. Els altres són pobres errabunds sense eines adequades per
espavilar-se. Fora d’això, els bancs mantenen sense pudor la domiciliació de
les seves pensions, i competeixen per elles entre sí.
Digitalizar a las
personas mayores
Se trata de un clamor recurrente que pretende acabar con la
brecha digital en la que se hunde mucha gente mayor. Las nuevas tecnologías han
revolucionado la vida en todos los aspectos, y quien no se suba al nuevo carro queda
descolgado. Una ecuación aplicable en especial al sector económico, y aún más
concretamente, a la práctica financiera, a la bancaria en lenguaje llano. El
creciente cierre de oficinas por parte de los bancos conlleva la ineludible
necesidad de realizar las operaciones “on line”, novedad implantada para todo
el mundo sin que todo el mundo sea capaz de hacerlo.
Numerosas personas mayores llevan a cabo largas caminatas en
busca de una oficina en la que encontrar una ventanilla o un cajero automático en
los que accionar su libreta habitual a la manera de costumbre. Es así siempre y
cuando no tengan la mala suerte de residir en alguno de los muchos pueblos de
los que han desaparecido todas las oficinas. Si en alguna parcela el derecho de
las minorías se ve menos respetado es en las zonas rurales en general y en cuanto
al sector bancario en particular.
Aquí y allá se habla de cursos para las personas de edad, de
enseñarles a manejar la electrónica digital, de que aprendan a seguir la norma
que los grandes bancos han impuesto sin contar con ellos en absoluto. Viene a
ser como un recinto cerrado y compartido la llave del cual la tienen los
poderosos. Los otros son pobres errabundos sin herramientas adecuadas para
desenvolverse. Por lo demás, los bancos mantienen sin pudor la domiciliación de
sus pensiones, y compiten por ellas entre sí.