La generació del
Mobile World Congress
A cada celebració, el Mobile World Congress reuneix
un major nombre d’assistents. Aquest any 2019, han estat 109.000 els
participants, procedents de 200 països. Empresaris, nous emprenedors, tècnics,
científics, usuaris curiosos, esnobs ansiosos de l’última moda, fanàtics dels
avenços tecnològics. De tot hi ha hagut al recinte firal, tots han segellat
l’èxit del conclave de la tecnologia digital. I en el conjunt d’imatges, les
més nombroses, sobresortints, eren les joves. Madurs alguns fabricants, pocs
entre la immensa majoria de congressistes desbordants de joventut. Dels que van
néixer i van créixer amb l’univers Internet en marxa, alimentant-se
d’ordinadors portàtils, tauletes, telèfons mòbils intel·ligents, navegadors de
diverses tipologies, xarxes socials a elegir.
Són la generació que més diferències ha establert amb
l’anterior i la que en gran manera ho evidencia amb el seu comportament. És
així donat que bastants dels seus components caminen pel carrer, viatgen amb
metro o amb autobús amb el mòbil a la mà. El seu lleure consisteix a
utilitzar les xarxes socials; la seva complaença depèn de ser aplaudits per
amics i coneguts; fan cas omís de les ones considerades pernicioses que emeten
els mòbils i són capaços de dormir amb el seu sota el coixí. Una generació als
hàbits de la qual es van integrant amb rapidesa adolescents, pre adolescents,
nens, conformant una onada cada vegada més matinera. La infantesa ja és
tecnològica, l’invent ja és aquí per quedar-se. Si algú pretén saber com serà
la vida dels éssers humans d’ara endavant, ho tindrà difícil. Serà diferent de
l’actual, però ignorem les seves característiques concretes.
En el Mobile World Congress tan sols una peculiaritat
ha persistit entre tants canvis. La presència masculina ha estat molt superior
a la femenina.
La generación del Mobile World Congress
En
cada celebración, el Mobile World Congress reúne un mayor número de asistentes.
Este año 2019, han sido 109.000 los participantes, procedentes de 200 países.
Empresarios, nuevos emprendedores, técnicos, científicos, usuarios curiosos, snobs
ansiosos de la última moda, fanáticos de los avances tecnológicos. De todo ha
habido en el recinto ferial, todos han sellado el éxito del cónclave de la
tecnología digital. Y en el conjunto de imágenes, las más numerosas, sobresalientes,
eran las jóvenes. Maduros algunos fabricantes, pocos entre la inmensa mayoría
de congresistas rebosantes de juventud. De los que nacieron y crecieron con el
universo Internet en marcha, alimentándose de ordenadores portátiles, tablets, teléfonos
móviles inteligentes, navegadores de diversas tipologías, redes sociales a
elegir.
Son
la generación que más diferencias ha establecido con la anterior y la que en
mayor medida lo evidencia con su comportamiento. Es así porque bastantes de sus
componentes andan por la calle, viajan en metro o en autobús con el móvil en la
mano. Su ocio consiste en utilizar las redes sociales; su complacencia depende
de ser aplaudidos por amigos y conocidos; hacen caso omiso de las ondas consideradas
perniciosas que emiten los móviles y son capaces de dormir con el suyo bajo la almohada.
Una generación a cuyos hábitos se van integrando
con rapidez adolescentes, preadolescentes, niños, conformando una ola cada vez
más tempranera. La infancia ya es tecnológica, el invento ya está aquí para
quedarse. Si alguien pretende saber cómo será la vida de los seres humanos en
adelante, lo tendrá difícil. Será distinta de la actual, pero ignoramos sus
características concretas.
En
el Mobile World Congress tan solo una peculiaridad ha persistido entre tantos
cambios. La presencia masculina ha sido muy superior a la femenina.