Conductors
accidentats menors de 65 anys
El
70% dels mortalment accidentats en els set mesos d’aquest any 2019 tenien menys
de 65 anys. Així es constata, tot i això, el que en els titulars dels mitjans
de comunicació se subratlla és que un 30% era gent gran. És evident que els més
joves dupliquen de llarg el nombre de morts, no obstant això, es pretén
estigmatitzar els conductors de més edat. Es tracta de jugar amb un percentatge
o un altre, i vagi a saber-se amb quin objectiu.
Alerta respecte d’aital estereotip, i
atenció a les recomanacions de les autoritats. Demanen responsabilitat a l’hora
de l’obtenció i la renovació dels permisos de conduir, providència aplicable a
tots els rangs d’edat. Només uns adequats reconeixements mèdics tant físics com
psíquics poden garantir les facultats necessàries per asseure’s al volant, i és
de sobres conegut que les revisions en els centres autoritzats deixen molt a
desitjar.
En conseqüència, ni titulars tortuosos
ni alarmes públiques no resulten útils per rebaixar el nombre d’accidentats. Que
en general la renovació del carnet es realitzi cada 10 anys per als menors de
65 anys i cada 5 per a aquests últims tal vegada no ofereixi prou garanties. Si
bé, segons el dit anteriorment, l’essencial rau en la realització d’un examen mèdic
en tota regla.
Mentre esdevingui que les autoritats de Trànsit prenguin les decisions correctes, que als grans no se’ls atribueixin deficiències de les que s’eximeixen a d’altres.
Mentre esdevingui que les autoritats de Trànsit prenguin les decisions correctes, que als grans no se’ls atribueixin deficiències de les que s’eximeixen a d’altres.
Conductores
accidentados menores de 65 años
El 70% de los mortalmente accidentados
en los siete meses de este año 2019 tenían menos de 65 años. Así se constata,
sin embargo, lo que en los titulares de los medios de comunicación se subraya
es que un 30% era gente mayor. Es evidente que los más jóvenes duplican de
largo el número de muertos, no obstante, se pretende estigmatizar a los
conductores de mayor edad. Se trata de jugar con un porcentaje u otro, y váyase
a saber con qué objeto.
Alerta con respecto a tamaño
estereotipo, y atención a las recomendaciones de las autoridades. Requieren
responsabilidad en el momento de la obtención y la renovación de los permisos
de conducir, providencia aplicable a todos los rangos de edad. Sólo unos
adecuados reconocimientos médicos tanto físicos como psíquicos pueden
garantizar las facultades necesarias para sentarse al volante, y es de sobra
conocido que las revisiones en los centros autorizados dejan mucho que desear.
En consecuencia, ni titulares torcidos
ni alarmas públicas resultan útiles para rebajar el número de accidentados. Que en general la renovación del carnet se
realice cada 10 años para los menores de 65 años y cada 5 para estos últimos
tal vez no ofrezca suficientes garantías. Si bien, según lo advertido
anteriormente, lo esencial reside en la realización de un examen médico en toda
regla.
Mientras suceda que las autoridades de
Tránsito tomen las decisiones correctas, que a los mayores no se les achaquen
deficiencias de las que se eximen a otros.