diumenge, 26 de juliol del 2015

                                                        No el voldria per amic

            Algú, amb els seus còmplices, va matar un lleó a Zimbàbue. Ell i els altres van actuar amb traïdoria traient-lo amb enganys del Parc Nacional on vivia; ferm, amb 13 anys de vida i sense fer mal a ningú. Aquest algú va  pagar a un dels còmplices 40.000 euros per poder ferir-lo de nit usant un arc i una fletxa per no fer soroll, per deixar-lo dessagnar fins a rematar-lo, ja sense perill, amb un rifle. Després li van tallar el cap i arrancar la pell, uns trofeus fruïts de la covardia.
                Se’ls endurà cap a casa, probablement ja se’ls ha endut, sense la més mínima vergonya. Jo no voldria tenir per amic un individu que plantarà al saló una catifa de la pell del lleó i penjarà a la paret el seu cap degudament tractat pel taxidermista. A part de provocar-me repugnància, no me’n fiaria gens. Qui demostra maldat en un aspecte, actua igual en qualsevol altre.
               
No lo querría como amigo

                Alguien, con sus cómplices, mató un león en Zimbabue. Él y los otros actuaron con alevosía sacándolo con engaños del Parque Nacional donde vivía; firme, con 13 años de vida y sin hacer daño a nadie. Este alguien pagó a uno de los cómplices 40.000 euros para poder herirlo de noche usando un arco y una flecha para no hacer ruido, para dejarlo desangrar hasta rematarlo, ya sin peligro, con un rifle. Después le cortaron la cabeza y arrancaron la piel, unos trofeos fruto de la cobardía.

                Se los llevará a casa, probablemente ya se los ha llevado, sin la más mínima vergüenza. Yo no querría tener como amigo a un individuo que plantará en el salón una alfombra de la piel del león y en la pared colgará su cabeza debidamente tratada por el taxidermista. Aparte de provocarme repugnancia, no me fiaría en absoluto. Quien muestra maldad en un aspecto, actúa igual en cualquier otro.