La vàlua dels televidents
i dels creadors
A la televisió anem de mal en
pitjor. Ja fa molt de temps que en acabar les pel·lícules se sostreuen els
títols de crèdit. Última escena i fora, cap a una altra cosa. Els espectadors
ja s’hi han acostumat, per força, a desgrat o no. Les cadenes, els programadors,
consideren que la gent som tan pocapena que no cal suposar que ens interessi conèixer
el repartiment, saber a quins escenaris s’ha rodat el film, els títols de les
cançons que sovint són interpretades..., és a dir, les referències que hi ha a
tota pel·lícula i que als cinemes no s’escamotegen. Pensen que la massa només vol
passar l’estona; així doncs endavant, cap el programa següent, cap a l’anunci
següent. I pel que es veu, ningú no ha protestat. Ni els televidents ni tampoc
els creadors. Directors, actors, guionistes, productors... Els falten al
respecte vers la seva obra, però callen. Ho deuen donar tot per perdut, però no
hauria de ser així. Sobre tot, perquè després de conculcar un dret se’n
conculca un altre, i un altre.
De moment, ja està succeint que
a mitja pel·lícula, o sèrie, se salta a la publicitat sense cap advertència,
com se solia fer, i el que és encara pitjor, dels anuncis es passa a la
pel·lícula o sèrie també sense cap avís. Tot al mateix pot, sense perdre segons
amb un tall respectuós, com per a gent sense criteri. Apa, palla pels burros.
Potser ja és hora que alguns d’aquests
departaments encarregats de la defensa de l’espectador posin les coses al seu
lloc, tot reconeixent la vàlua tant dels consumidors com dels creadors.
La valía de los televidentes y de los creadores
En
la televisión vamos de mal en peor. Ya hace tiempo que al acabar las películas
se sustraen los títulos de crédito. Última escena y fuera, hacia otra cosa. Los
espectadores ya se han acostumbrado, por fuerza, a disgusto o no. Las cadenas,
los programadores, consideran que somos gente tan atontada que no hay que
suponer que nos interese conocer el reparto, saber en qué escenarios se ha
rodado el filme, los títulos de las canciones que a menudo son
interpretadas..., es decir, las referencias que existen en toda película y que
en los cines no se escamotean. Piensan que la masa sólo quiere pasar el rato;
así pues, adelante, hacia el programa siguiente, hacia el anuncio siguiente. Y
por lo visto, nadie ha protestado. Ni los televidentes ni tampoco los
creadores. Directores, actores, guionistas, productores... Les faltan al respeto
hacia su obra, pero callan. Deben de darlo todo por perdido, aunque no tendría
que ser así. Sobre todo porque después de conculcar un derecho se conculca
otro, y otro.
De
momento, ya está sucediendo que en mitad de una película, o serie, se salta
a la publicidad sin ninguna advertencia, como se solía hacer, y lo que es
todavía peor, de los anuncios se pasa a la película o serie también sin ningún
aviso. Todo en el mismo bote, sin perder ni un segundo con un
corte respetuoso, todo como para gente sin criterio. Hala, paja
para los burros.
Quizás
ya es hora de que algunos de estos departamentos encargados de la defensa del
espectador pongan las cosas en su lugar, reconociendo la valía tanto de los
consumidores como de los creadores.