Colors per a ignorants
Vet aquí dos assumptes que sembla que no tinguin connexió, però si que en
tenen. Fa un any va sortir al carrer el setmanari Ahora, especialitzat en política, economia i cultura, i tot just
aquesta setmana ha plegat. “Hem intentat oferir una informació completa que
convidés a la reflexió”, ha dit un dels impulsors, però no han tingut èxit. Reflexionar?
Quina pesadesa!...
Alhora, la Unió Europea es proposa obligar a que els aliments portin una
etiqueta que els distingeixi entre sans o dolents per a la salut. Verda per a
uns, vermella per als altres. Aberració absoluta donat que llevat els
verinosos, que se suposa no arriben al mercat, la resta són bons o dolents
segons la salut de cada persona o depenent de la dosi. Amb tot, el pitjor és
que es considera que les persones no són capaces de llegir als embolcalls els
ingredients de cada producte i decidir si li convé comprar-lo o no.
Es veu que sí, que la ignorància generalitzada condueix a que una
publicació dedicada a la cultura y la reflexió desaparegui; i condueix a que la
gent no miri l’etiquetatge d’allò que compra, i si de cas ho fa, no ho
entengui. Potser la UE té raó en el seu propòsit. Quina pena!...
Colores para ignorantes
He ahí dos asuntos que al parece no
tienen conexión, pero sí la tienen. Hace un año salió a la calle el semanario Ahora, especializado en política,
economía y cultura, y justo esta semana ha cesado. “Hemos intentado ofrecer una
información completa que invitara a la reflexión”, ha dicho uno de los
impulsores, y no han tenido éxito. ¿Reflexionar? ¡Qué pesadez!...
Al mismo tiempo, la Unión
Europea se propone obligar a que los alimentos lleven una etiqueta que los
distinga entre sanos o perjudiciales para la salud. Verde para unos, roja para
los otros. Aberración absoluta dado que salvo los venenosos, que se supone no
llegan al mercado, el resto son buenos o malos según la salud de cada persona o
dependiendo de la dosis. No obstante, lo peor es que se considera que las
personas no son capaces de leer en los envoltorios los ingredientes de cada
producto y decidir si le conviene comprarlo o no.
Tal vez sí que la ignorancia
generalizada conduce a que una publicación dedicada a la cultura y la
reflexión desaparezca; y conduce a que la gente no mire el etiquetado de
aquello que compra, y si acaso lo hace, no lo entienda. Quizás la UE tiene
razón en su propósito. ¡Qué pena!...