La
clientela treballa de franc per al banc
Antigament, el
caixer o caixera atenia la clientela i treballava per a ella. Ara, no. Ara, la
clientela s’atén a si mateixa i treballa per al banc gratuïtament. S’han acabat
les finestretes amb amables empleats rere el taulell. El primer pas en la
substitució va ésser el caixer automàtic; fred per inanimat i convertit ja en
un clàssic. El següent i decisiu pas ha estat l’oficina virtual. Amb ella, el
client o clienta treballen rere una pantalla per comprovar ingressos i
despeses, factures, càrrecs de targeta Visa, traspassos, transferències, etc.
Moltes de les
entitats ja no envien resguards dels moviments. Cal consultar-los per internet,
i si es desitja tenir els documents per escrit, cadascú ha d’imprimir-se’ls. És
necessari disposar d’una impressora, gastar paper, cartutxos, energia i temps.
Quan les entitats
fan públics els seus comptes de resultats, es comprova que sempre són quantiosos
i creixents.
La
clientela trabaja gratis para el banco
Antiguamente, el cajero o cajera atendía a la clientela y
trabajaba para ella. Ahora, no. Ahora, la clientela se atiende a sí misma y
trabaja para el banco gratuitamente. Se acabaron las ventanillas con amables
empleados tras el mostrador. El primer paso en la sustitución fue el cajero
automático; frío por inánime y convertido ya en un clásico. El siguiente y decisivo
paso ha sido la oficina virtual. Con ella, el cliente o clienta trabajan tras una
pantalla para comprobar ingresos y gastos, facturas, cargos de tarjeta Visa,
traspasos, transferencias, etc.
Muchas de las entidades ya no envían resguardos de los movimientos.
Hay que consultarlos por internet, y si se desea tener los documentos por escrito,
cada cual ha de imprimírselos. Es necesario disponer de una impresora, gastar
papel, cartuchos, energía y tiempo.
Cuando las entidades hacen públicas sus cuentas de resultados,
se comprueba que siempre son abultadas y crecientes.