dissabte, 3 de febrer del 2024

Pero, ¿quién educa a los padres y madres? - Però, qui educa els pares i mares?

 

                             Però, qui educa els pares i mares? 

D’ara endavant, la canalla i els adolescents no tindran al seu abast els mòbil a l’escola. Unes quantes hores de viure lliurament i prestar més atenció a l’ensenyament. Després, ja a la seva. La qual cosa significa passar, de mitjana, quatre hores al dia enganxats a les pantalles. Així ho certifica un estudi recent relatiu a la població de 4 a 18 anys.

Els dies no lectius, els caps de setmana i les vacances són camps abonats per gaudir de l’addicció a cor què vols. Quan Gutenberg va inventar la impremta, va posar la lectura al servei de tothom i no sols dels erudits, però no es va produir pas una semblant dependència. Ara sí, ara l’addicció a les pantalles esdevé tant potent com la ludopatia, l’alcoholisme o altres drogoaddiccions.

A més, tant la mainada como els adolescents ho tenen difícil per sortir-se’n donat que al seu davant tenen l’exemple dels adults. I la pregunta és, qui pot educar els pares i mares? Els que a tota hora tenen el mòbil a les mans. A casa, al carrer, a l’autobús, al metro. I pitjor, la cúspide és, ¿com es pot educar aquests progenitors que posen una pantalla a les mans dels seus plançons essent encara uns bebès? Ulls i cervell a fer punyetes, amb total indiferència per part dels responsables tan irresponsables. 

                                      Pero, ¿quién educa a los padres y madres?  

De ahora en adelante, la chiquillería y los adolescentes no tendrán a su alcance los móviles en la escuela. Unas cuantas horas de vivir libremente y prestar más atención a la enseñanza. Luego, ya a la suya. Lo cual significa pasar, de media, cuatro horas al día pegados a las pantallas. Así lo certifica un estudio reciente relativo a la población de 4 a 18 años. 

Los días no lectivos, los fines de semana y las vacaciones son campos abonados para disfrutar de la adicción a tutiplén. Cuando Gutenberg inventó la imprenta, puso la lectura al servicio de todos y no solo de los eruditos, pero no se produjo una parecida dependencia. Ahora sí, ahora la adicción a las pantallas se convierte en tan potente como la ludopatía, el alcoholismo u otras drogadicciones. 

Además, tanto las criaturas como los adolescentes lo tienen difícil para salvarse dado que enfrente tienen el ejemplo de los adultos. Y la pregunta es, ¿quién puede educar a los padres y madres? Esos que en todo momento tienen el móvil en las manos. En casa, en la calle, en el autobús, en el metro. Y peor, la cúspide es, ¿cómo se puede educar a estos progenitores que ponen una pantalla en las manos de sus retoños siendo todavía unos bebés? Ojos y cerebro a hacer puñetas, con total indiferencia por parte de los responsables tan irresponsables.