Però, qui educa els pares i mares?
D’ara endavant, la canalla i els adolescents
no tindran al seu abast els mòbil a l’escola. Unes quantes hores de viure
lliurament i prestar més atenció a l’ensenyament. Després, ja a la seva. La
qual cosa significa passar, de mitjana, quatre hores al dia enganxats a les
pantalles. Així ho certifica un estudi recent relatiu a la població de 4 a 18
anys.
Els dies no lectius, els caps de setmana i les
vacances són camps abonats per gaudir de l’addicció a cor què vols. Quan Gutenberg
va inventar la impremta, va posar la lectura al servei de tothom i no sols dels
erudits, però no es va produir pas una semblant dependència. Ara sí, ara l’addicció
a les pantalles esdevé tant potent com la ludopatia, l’alcoholisme o altres
drogoaddiccions.
A més, tant la mainada como els adolescents ho tenen difícil per sortir-se’n donat que al seu davant tenen l’exemple dels adults. I la pregunta és, qui pot educar els pares i mares? Els que a tota hora tenen el mòbil a les mans. A casa, al carrer, a l’autobús, al metro. I pitjor, la cúspide és, ¿com es pot educar aquests progenitors que posen una pantalla a les mans dels seus plançons essent encara uns bebès? Ulls i cervell a fer punyetes, amb total indiferència per part dels responsables tan irresponsables.
Pero, ¿quién educa a los padres y madres?
De ahora en adelante, la chiquillería
y los adolescentes no tendrán a su alcance los móviles en la escuela. Unas
cuantas horas de vivir libremente y prestar más atención a la enseñanza. Luego,
ya a la suya. Lo cual significa pasar, de media, cuatro horas al día pegados a
las pantallas. Así lo certifica un estudio reciente relativo a la población de
4 a 18 años.
Los días no lectivos, los
fines de semana y las vacaciones son campos abonados para disfrutar de la
adicción a tutiplén. Cuando Gutenberg inventó la imprenta, puso la lectura al
servicio de todos y no solo de los eruditos, pero no se produjo una parecida
dependencia. Ahora sí, ahora la adicción a las pantallas se convierte en tan potente
como la ludopatía, el alcoholismo u otras drogadicciones.
Además, tanto las
criaturas como los adolescentes lo tienen difícil para salvarse dado que enfrente
tienen el ejemplo de los adultos. Y la pregunta es, ¿quién puede educar a los
padres y madres? Esos que en todo momento tienen el móvil en las manos. En
casa, en la calle, en el autobús, en el metro. Y peor, la cúspide es, ¿cómo se
puede educar a estos progenitores que ponen una pantalla en las manos de sus retoños
siendo todavía unos bebés? Ojos y cerebro a hacer puñetas, con total
indiferencia por parte de los responsables tan irresponsables.