divendres, 14 de febrer del 2020

“La inocencia”, título de película equivocado - “La innocència”, títol de pel·lícula equivocat


  “La innocència”, títol de pel·lícula equivocat

No hi ha innocència en la noia de 15 anys que protagonitza el primer film de Lucía Alemany. Moltes coses de la vida no les sabrà per falta d’experiència, però sobre el sexe, que és el quid de la qüestió, està tan assabentada com qualsevol dona del nostre temps.
Lis, magníficament interpretat per Carmen Arrufat, s’introdueix en una discoteca fent trampa, atès que no té edat per fer-ho, a la recerca del noi del qual està encaterinada. Sap molt bé què pot succeir al mantenir relacions sexuals sense precaució, cosa que, efectivament, succeeix. L’argument pretén guarnir la protagonista amb un mantell de frescor, de víctima de les convencions socials i d’un pare tan poca-solta com autoritari, però la noia és insensata en sí mateixa, a més d’inconstant en els seus sentiments. Així que comprova que està embarassada, no vol continuar amb el seu xicot, rebutja el seu recolzament.
Sortosament, sempre podrà comptar amb la seva mare, per avortar o per al que convingui, que per a això està l’amor matern. Pel que respecta a Lis, és un cap de pardals, i aquest hauria estat un adequat títol per a la pel·lícula: “Cap de pardals”.

“La inocencia”, título de película equivocado

No hay inocencia en la chica de 15 años que protagoniza el primer filme de Lucía Alemany. Muchas cosas de la vida no las sabrá por falta de experiencia, pero sobre el sexo, que es el meollo de la cuestión, está tan enterada como cualquier mujer de nuestro tiempo.
Lis, magníficamente interpretada por Carmen Arrufat, se introduce en una discoteca haciendo trampa, ya que no tiene edad para hacerlo, a la búsqueda del chico de la que está encandilada. Sabe muy bien lo que puede ocurrir al mantener relaciones sexuales sin precaución, algo que, efectivamente, ocurre. El argumento pretende adornar la protagonista con un manto de frescor, de víctima de las convenciones sociales y de un padre tan tarugo como autoritario, pero la chica es insensata en sí misma, además de inconstante en sus sentimientos. En cuanto comprueba que está embarazada, no quiere seguir con su novio, rechaza su apoyo.
Afortunadamente, siempre podrá contar con su madre, para abortar o para lo que convenga, que para esto está el amor materno. Por lo que respecta a Lis, tiene pájaros en la cabeza, y este habría sido un adecuado título para la película: “Cabeza a pájaros”.