divendres, 26 de juny del 2020

El voluntariado en tiempos de pandemia - El voluntariat en temps de pandèmia


  El voluntariat en temps de pandèmia

Mentre que gent estúpida, incívica i irresponsable se salta les normes exigides per salvaguardar-se del coronavirus, altres persones es dediquen voluntàriament a solucionar problemes i necessitats, les de sempre i les creixents actuals. Unes atempten contra la salut dels seus congèneres, i no sols mereixen sancions sinó la repulsa de la ciutadania; d’altres aporten, a més de seny, el lliurament al benestar dels seus semblants. Entre les institucions amb les quals col·labora el voluntariat es troba la Creu Roja, mereixent la pena observar la composició del seu equip.
Una succinta radiografia ens mostra que consta de dones en un 60%, les quals compten de 20 a 29 anys d’edat en un 32%. Un conjunt femení i molt jove, doncs, amb estudis superiors en un 54%. En general pertanyen a sectors com l’educatiu, el sanitari o l’administratiu, i la present emergència de salut fa que en especial sol·licitin col·laborar en àrees de sanitat.
Les necessitats socials, les persones soles i vulnerables constitueixen altres parcel·les en les quals s’apliquen voluntaris i voluntàries. Abans i ara, al marge dels gamberros que juguen amb la salut pròpia i aliena, caps de pardal que poden conduir a un retrocés en la superació de la pandèmia. Aital és el món, uns l’espatllen, d’altres procuren arreglar-lo. I així fatídicament.        

       El voluntariado en tiempos de pandemia

Mientras que gente estúpida, incívica e irresponsable se salta las normas exigidas para salvaguardarse del coronavirus, otras personas se dedican voluntariamente a solucionar problemas y necesidades, las de siempre y las crecientes actuales. Unas atentan contra la salud de sus congéneres, y no solo merecen sanciones sino la repulsa de la ciudadanía; otras aportan, además de sensatez, la entrega al bienestar de sus semejantes. Entre las instituciones con las que colabora el voluntariado se encuentra la Cruz Roja, mereciendo la pena observar la composición de su equipo.
Una escueta radiografía nos muestra que consta de mujeres en un 60%, las cuales cuentan de 20 a 29 años de edad en un 32%. Un conjunto femenino y muy joven, pues, con estudios superiores en un 54%. Por lo general pertenecen a sectores como el educativo, el sanitario o el administrativo, y la presente emergencia de salud hace que en especial soliciten colaborar en áreas de sanidad.
Las necesidades sociales, las personas solas y vulnerables constituyen otras parcelas en las que se aplican voluntarios y voluntarias. Antes y ahora, al margen de los gamberros que juegan con la salud propia y ajena, cabezas de chorlito que pueden conducir a un retroceso en la superación de la pandemia. Tal es el mundo, unos lo estropean, otros procuran arreglarlo. Y así fatídicamente.