divendres, 19 de juny del 2020

Lo que el coronavirus se llevó - Allò que el coronavirus s’endugué


Allò que el coronavirus s’endugué

Parafrasejarem el llibre i després pel·lícula “Allò que el vent s’endugué”, aquesta insòlitament repudiada per algunes veus, com si les històries d’un temps poguessin narrar-se amb validesa de forma diferent a com va ser. Bé, el cas és que, a semblança del que la Guerra de Secessió dels Estats Units va deixar enrere, caldrà relatar allò que el coronavirus es va emportar. Els morts en el súmmum més tràgic, els econòmicament damnificats a l’altre banda.
Autònoms que no tornaran a aixecar cap, comerços que no reobriran. La sèrie serà llarga, des de floristeries a pastisseries, sabateries, botigues d’informàtica, ferreteries, i que cadascú afegeixi el que conegui de prop.
Fora d’això, també serà cert que, igual com la guerra nord-americana, el virus haurà portat noves maneres, entre elles, i potser la més evident, l’obsessió per caminar. Joves i menys joves recorrent quilòmetres diàriament per estar en forma, amb especial tenacitat per part de la gent gran. Amb la llengua fora, amb més esforç que mai a la seva vida, ancians i ancianes travessen la ciutat de dalt a baix per tal d’enfortir els ossos, els músculs, el cos sencer després de mesos confinats. L’endemà es troben adolorits, extenuats, però s’administren un calmant i apa, a emprendre una altra marató.
Per una cara i per l’altra, l’empremta del maleït coronavirus serà perdurable.                  

Lo que el coronavirus se llevó

Parafrasearemos el libro y luego película “Lo que el viento se llevó”, esta insólitamente repudiada por algunas voces, como si las historias de un tiempo pudieran narrarse con validez de forma distinta a la que fue. Bueno, el caso es que, a semejanza de lo que la Guerra de Secesión estadounidense dejó atrás, cabrá relatar lo que el coronavirus se llevó. Los muertos en el summum más trágico, los económicamente damnificados al otro lado.
Autónomos que no volverán a levantar cabeza, comercios que no reabrirán. La serie será larga, desde floristerías a pastelerías, zapaterías, tiendas de informática, ferreterías, y que cada cual añada lo que conozca de cerca.
Por lo demás, también será cierto que, al igual que la guerra norteamericana, el virus habrá traído nuevos modos, entre ellos, y quizás el más evidente, la obsesión por andar. Jóvenes y menos jóvenes recorriendo kilómetros a diario para estar en forma, con especial denuedo por parte de la gente mayor. Con la lengua fuera, con mayor esfuerzo que nunca en su vida, ancianos y ancianas atraviesan la ciudad de arriba abajo con objeto de fortalecer los huesos, los músculos, el cuerpo entero después de meses confinados. Al día siguiente se encuentran doloridos, extenuados, pero se administran un calmante y hala, a emprender otra maratón.
Por una cara y por la otra, la huella del maldito coronavirus será perdurable.