divendres, 31 de juliol del 2020

Que alguien me lo explique - Que algú m’ho expliqui


    Que algú m’ho expliqui

Per què a les Urgències de la Seguretat Social va tot tan lent? Se suposa que una urgència requereix rapidesa, si no ja no seria urgent.
Llarga espera abans de ser cridat. El doctor o doctora escrivint a l’ordinador una mena de missal, durant molta estona, segurament els símptomes. Per fi la inspecció directa, el traspàs a radiografia, o anàlisi, o… Més espera per a l’execució. Retorn a la sala o box previs, i més espera. Personal sanitari caminant amunt i avall. Si es produeix un canvi de torn, sembla que els resultats de les proves i la visita definitiva flotin als núvols. Tot d’un costat a l’altre, i espera i més espera. D’urgència, res de res.
A més d’atendre els malalts, la qual cosa s’agraeix molt, ¿seria possible que a Urgències implementessin un sistema més efectiu? És a dir, ¿que a més de ser eficaços fossin també eficients?
Alhora em pregunto per què en els centres mèdics, siguin públics o privats, fa tant fred a l’estiu. Si anem al Corte Inglés, per exemple, la temperatura ambiental és agradable. O també a les oficines bancàries. És precisament als llocs on han de vetllar per la salut de les persones on amb l’aire condicionat s'aposta pels refredats.
No ho entenc, de veritat. No entenc ni una cosa ni l’altra.

Que alguien me lo explique

¿Por qué en las Urgencias de la Seguridad Social va todo tan lento? Se supone que una urgencia requiere rapidez, si no ya no sería urgente.
Larga espera antes de ser llamado. El doctor o doctora escribiendo en el ordenador algo así como un misal, durante mucho rato, seguramente los síntomas. Por fin la inspección directa, el traspaso a radiografía, o análisis, o… Más espera para la ejecución. Retorno a la sala o box previos, y más espera. Personal sanitario andando de un lado para otro. Si se produce un cambio de turno, parece que los resultados de las pruebas y la visita definitiva floten en las nubes. Todos de aquí para allá, y espera y más espera. De urgencia, nada de nada.
Además de atender a los enfermos, lo cual se agradece mucho, ¿sería posible que en Urgencias implementaran un sistema más efectivo? Es decir, ¿que además de ser eficaces fueran también eficientes?
A la vez me pregunto por qué en los centros médicos, sean públicos o privados, hace tanto frío en verano. Si vamos al Corte Inglés, por ejemplo, la temperatura ambiental es agradable. O también en las oficinas bancarias. Es precisamente en los lugares donde deben velar por la salud de las personas donde con el aire acondicionado se apuesta por los resfriados.
No lo entiendo, de verdad. No entiendo ni lo primero ni lo segundo.