divendres, 20 de maig del 2022

Comprad cuentos a los pequeños - Compreu contes a la mainada

 

                                         Compreu contes a la mainada 

Se’m trenca el cor quan veig infants al seu cotxet amb un mòbil a la mà. La mare o el pare mantenen entretingut el seu cadell mentre ells mateixos estan entregats al telèfon intel·ligent.

L’OMS, l’UNICEF i altres entitats alerten sobre els efectes nocius de les pantalles a tan tendres edats. Ara bé, cal que ho hagin de dir els experts quan és de sentit comú? A les escoles bressol ja adverteixen en les criatures exposades a les pantalles retards en el llenguatge, nerviosisme, manca d’atenció, dificultats per relacionar-se amb llurs companys. Quin desastre, pobres petits indefensos davant uns progenitors insensats!

Ells mateixos esclaus digitals, incapaços de vetllar per la salut dels seus fills, incompetents per posar a les seves mans llibres de contes, un entreteniment clàssic, sa, desvetllador de l’enteniment i la imaginació. Són un col·lectiu de zombis fomentant descendents zombis. 

                             Comprad cuentos a los pequeños 

Se me rompe el corazón cuando veo a niños en su cochecito con un móvil en la mano. La madre o el padre mantienen entretenido su cachorro mientras ellos mismos están entregados al teléfono inteligente.

La OMS, el UNICEF y otras entidades alertan sobre los efectos nocivos de las pantallas en tan tiernas edades. Sin embargo, ¿es necesario que lo tengan que decir los expertos cuando es de sentido común? En las guarderías ya advierten en las criaturas expuestas a las pantallas retrasos en el lenguaje, nerviosismo, falta de atención, dificultades para relacionarse con sus compañeros. ¡Qué desastre, pobres pequeños indefensos ante unos progenitores insensatos!

Ellos mismos esclavos digitales, incapaces de velar por la salud de sus hijos, incompetentes para poner en sus manos libros de cuentos, un entretenimiento clásico, sano, desvelador del entendimiento y la imaginación. Son un colectivo de zombis fomentando descendentes zombis.