dissabte, 18 de novembre del 2023

Unos pájaros reconfortantes - Uns ocells reconfortants

 

                                    Uns ocells reconfortants 

En aquests moments, contemplar la meva terrassa és decebedor. La calor insuportable d’aquest estiu, el rec escàs durant les meves vacances, la poca atenció dedicada per causa d’una contractura a l’esquena que m’ha turmentat fins fa poc han conduït a la mort de diverses plantes.

L’abans preciosa abèlia s’ha quedat amb els troncs pelats, i el mateix passa amb la que fou esplèndida polígala. S’han morts uns lliris d’aigua, uns clavells de moro, un gerani està corcat per la petita i maligna papallona. Sort que la sempiterna begònia i el crisantem estan curulls de flors,  i que el ficus llueix esplèndid, però en conjunt mirar els meus testos em desmoralitza.

Així estava de decaiguda quan de sobte uns animals alats van venir a reanimar-me. Els vaig veure un matí a través dels vidres. Una majestuosa garsa, exhibint la seva llarga cua, va aterrar al sòl de la terrassa. A penes un minut, però, quin goig! Més tard van aparèixer tres pardals alhora, cosa que mai no havia succeït, venint sempre d’un en un. Van voleiar tranquils pel ficus, pel beladre, després pel prunus, junts i picotejant, amunt i avall fins a desaparèixer. I al migdia, estant jo a la terrassa, encara una nova companyia. En ple més de novembre, una papallona blanca anant d’una banda a l’altra, tan delicada i tant silenciosa.

Tot plegat, unes alegries reconfortants procedents de la fauna en mig de la tristor de la flora.

                                 Unos pájaros reconfortantes 

En estos momentos, contemplar mi terraza es decepcionante. El calor insoportable de este verano, el riego escaso durante mis vacaciones, la poca atención dedicada por causa de una contractura en la espalda que me ha atormentado hasta hace poco han conducido a la muerte de varias plantas.

La antes preciosa abelia se ha quedado con los troncos desnudos, y lo mismo ocurre con la que fue espléndida polígala. Han muerto unos lirios de agua, unos claveles de moro, un geranio está carcomido por la pequeña y maligna mariposa. Por suerte, la sempiterna begonia y el crisantemo están colmados de flores, y el ficus luce espléndido, pero en conjunto, mirar mis macetas me desmoraliza.

Así me encontraba de desanimada cuando de súbito unos animales alados vinieron a alentarme. Los vi una mañana a través de los cristales. La majestuosa urraca, exhibiendo su larga cola, aterrizó en el suelo de la terraza. Apenas un minuto, pero, ¡qué gozada! Más tarde aparecieron tres gorriones a la vez, algo que nunca había sucedido, viniendo siempre de uno en uno. Volaron tranquilos por el ficus, por la adelfa, después por el prunus, juntos y picoteando, arriba y abajo hasta desaparecer. Y al mediodía, estando yo en la terraza, todavía una nueva compañía. En pleno mes de noviembre, una mariposa blanca yendo de un lado para otro, tan delicada y tan silenciosa. 

Por todo ello, unas alegrías reconfortantes procedentes de la fauna en medio de la tristeza de la flora.