diumenge, 3 de juliol del 2016

El Bretxit y las mentiras - El Bretxit i les mentides

                                      El Bretxit i les mentides

                La major part dels britànics estan espantats per la imminent perspectiva d’abandonar la UE. No haurien de ser majoria atès que en el Referèndum la decisió majoritària va ser la de sortir-ne, però això és el que està succeint. A Londres hi ha hagut una manifestació multitudinària demanant de fer un nou referèndum, quelcom que esdevindria poc democràtic, per no dir, gens. No ens agrada el resultat, doncs fem-ne un altre a veure si aconseguim canviar-ne el sentit. El cert és que ara molts dels votants estan penedits del seu vot perquè se senten enganyats. Uns quants polítics els van vendre un sopar de duro i després se’n han desdit. El panorama que prometien, per motius espuris que cadascú sabrà quins eren, s’ha dissolt posant al descobert les mentides que van utilitzar per convèncer la gent.
                És en aquest fet on seria possible agafar-se per reclamar l’anul·lació del Referèndum del proppassat dia 23. Anul·lació i alhora denúncia de l’engany practicat i petició de responsabilitats als autors. Els efectes del Bretxit són massa contundents per passar per alt el frau comés. La UE, malgrat les seves imperfeccions, és una garantía de pau entre nacions que durant segles van estar combatent entre elles. És un mercat comú que no sols facilita els intercanvis comercials sinó també els humans. És l’Estat del Benestar que protegeix més milions de persones. Trancar-la, que una part s’autoexclogui empentada per mentides, esdevé tan greu que cal cercar la forma d’esmenar l’errada tot castigant els tramposos.

El Bretxit y las mentiras

                La mayor parte de los británicos están asustados por la inminente perspectiva de abandonar la UE. No deberían ser mayoría dado que en el Referéndum la decisión mayoritaria fue la de salir, pero eso es lo que está sucediendo. En Londres ha habido una manifestación multitudinaria pidiendo realizar un nuevo referéndum, algo que resultaría poco democrático, por no decir, nada democrático. No nos gusta el resultado, pues hagamos otro a ver si conseguimos cambiar el sentido. Lo cierto es que ahora muchos de los votantes están arrepentidos de su voto porque se sienten engañados. Unos cuantos políticos les vendieron un cuento maravilloso y luego se han desdicho. El panorama que prometían, por motivos espurios que cada uno sabrá cuáles eran, se ha disipado poniendo al descubierto las mentiras que utilizaron para convencer a la gente.

Es en este hecho donde sería posible asirse para reclamar la anulación del Referéndum del pasado día 23. Anulación y al mismo tiempo denuncia del engaño practicado y exigencia de responsabilidades a los autores. Los efectos del Bretxit son demasiado contundentes para pasar por alto el fraude cometido. La UE, a pesar de sus imperfecciones, es una garantía de paz entre naciones que durante siglos combatieron entre ellas. Es un mercado común que no solamente facilita los intercambios comerciales sino también los humanos. Es el Estado del Bienestar que protege a más millones de personas. Romperla, que una parte se autoexcluya empujada por mentiras, resulta tan grave que es necesario hallar la forma de enmendar el error castigando a la vez a los tramposos.