Del Ford Pinto a Lamia
Algú té present el cas del Ford Pinto als Estats Units?
Fem memòria. A la dècada dels 70 del segle passat, la Ford Motor Company va comprovar
que el seu cotxe Pinto tenia un defecte de fabricació en el dipòsit de
combustible que feia que explotés en determinats accidents. Llavors, la companyia
va calcular què era més eficient des del punt de vista dels costos, si reparar
tots els automòbils en circulació o pagar las indemnitzacions per danys físics
o decés. Fets el números, van constatar que resultava més barat pagar per les
víctimes que pagar per les reparacions. Així que, tot va seguir igual. Per
altra banda, Ford va se absolt d’homicidi imprudent el març de 1980.
A l’any 2016, fa pocs dies que un avió de
la aerolínia Lamia es va estavellar a Medellín amb el resultat de 71 morts i 6
supervivents. S’ha sabut que la causa de l’accident va ser que el carburant s’havia esgotat. Hi ha una normativa
internacional que obliga les companyies a disposar de suficient combustible per
poder volar fins a 30 minuts més del previst, quelcom que Lamia no va acomplir.
El voler estalviar posant en risc la vida d’altri s’adiu molt amb l’esmentat
cas del Ford Pinto. A fi de comptes, és dur haver de suportar un sistema, el
capitalista, que aboca a uns tals comportaments.
Del Ford Pinto a Lamia
¿Alguien
tiene presente el caso del Ford Pinto en Estados Unidos? Hagamos memoria. En la
década de los 70 del siglo pasado, la Ford Motor Company comprobó que su
coche Pinto tenía un defecto de fabricación en el depósito de combustible que
hacía que explotara en determinados accidentes. Entonces, la compañía calculó
qué era más eficiente desde el punto de vista de los costes, si reparar todos
los automóviles en circulación o pagar las indemnizaciones por daños físicos o
fallecimiento. Hechos los números, constataron que resultaba más barato pagar por
las víctimas que pagar por las reparaciones. Así que, todo siguió igual.
Por lo demás, Ford fue absuelto de homicidio imprudente en marzo de 1980.
En el año
2016, hace pocos días que un avión de la aerolínea Lamia se estrelló en
Medellín con el resultado de 71 muertos y 6 supervivientes. Se ha
sabido que la causa del accidente fue que el carburante se agotó. Existe una
normativa internacional que obliga a las compañías a disponer de suficiente
combustible para poder volar hasta 30 minutos más del tiempo previsto, algo que
Lamia no cumplió. El querer ahorrar poniendo en riesgo la vida de otros se
conjuga con el mencionado caso del Ford Pinto. A fin de cuentas, es duro tener
que aguantar un sistema, el capitalista, que conduce a tales comportamientos.