divendres, 18 de gener del 2019

Presupuestos armamentistas - Pressupostos armamentistes


                               



Pressupostos armamentistes

No és una inexactitud. Als pressupostos que el Govern d’Espanya pretén aprovar, la partida assignada al que eufemísticament es denomina Defensa suma més que les destinades a Sanitat i Serveis socials, Educació i Cultura juntes. Addicionin vostès: 4.292, 2.722 i 953 milions d’euros respectivament, total 7.967 davant els 8.537 milions per a Defensa. No és una expectativa que mereixi aplaudiments. Curiós, tot i això, que l’oposició clami contra aquests pressupostos no precisament per aital malbaratament militarista.
De fet, tot té una explicació. N’hi ha prou amb observar el creixement de la inversió armamentista en els exercicis de governs anteriors: 5.758 milions d’euros l’any 2017 i 8.401 milions l’any 2018. Val a comprovar que en els pressupostos per al 2019 “només” augmenta en un 1,6%. D’altra banda, Espanya també és un contribuent de l’OTAN amb un 0,92% del seu PIB.
Pel que sembla, s’ha de considerar normal atorgar a l’Exèrcit uns voluminosos recursos que van en detriment d’altres inversions públiques. En realitat, les equacions són dues. Més diners per a l’Exèrcit, menys per a Sanitat, Educació, Infraestructures, Investigació, Cultura… Menys diners per a necessitats socials, més diners per a la fabricació d’instruments per a la Guerra. 
O bé es dona un tomb a la mentalitat general que sosté l’armamentisme, o es continuarà fent palès que l’Homo sapiens és una espècie estúpida.
  
Presupuestos armamentistas

No es una inexactitud. En los presupuestos que el Gobierno de España pretende aprobar, la partida asignada a lo que eufemísticamente se denomina Defensa suma más que las destinadas a Sanidad y Servicios sociales, Educación y Cultura juntas. Adicionen ustedes: 4.292, 2.722 y 953 millones de euros respectivamente, total 7.967 frente a los 8.537 millones para Defensa. No es una expectativa que merezca aplauso. Curioso, sin embargo, que la oposición clame contra estos presupuestos no precisamente por semejante despilfarro militarista.
De hecho, todo tiene una explicación. Basta con observar el crecimiento de la inversión armamentista en los ejercicios de gobiernos anteriores: 5.758 millones de euros el año 2017 y 8.401 millones el año 2018. Vale comprobar que en los presupuestos para 2019 “solo” aumenta en un 1,6%. Por otra parte, España también es un contribuyente de la OTAN con un 0,92% de su PIB.
A lo que parece, hay que considerar normal otorgar al Ejército unos voluminosos recursos que van en detrimento de otras inversiones públicas. En realidad, las ecuaciones son dos. Más dinero para el Ejército, menos para Sanidad, Educación, Infraestructuras, Investigación, Cultura… Menos dinero para necesidades sociales, más dinero para la fabricación de herramientas para la Guerra.  
O se da un vuelvo a la mentalidad general que sostiene al armamentismo, o se continuará haciendo patente que el Homo sapiens es una especie estúpida.