divendres, 25 de gener del 2019

¿Y los usuarios, qué? - I els usuaris, què?


I els usuaris, què?

Mentre que els objectes del desig, els usuaris, queden al marge, el joc es troba entre taxistes i vehicles de transport amb conductor (VTC). Tots volen guanyar-se el pa, els clàssics taxistes millor que els innovadors conductors dels VTC, bastant més explotats que els altres.
D’antuvi, les empreses de VTC han tergiversat, manipulat la idea primigènia d’economia col·laborativa. Actualment són un tipus de corporacions que contracten a plaer persones que estaven sense feina a les quals retribueixen al seu gust. Com es regula aquesta relació laboral? Segurament, a l’usuari comú aquest aspecte no l’amoïna, atès que acostuma a imperar l’individualisme i que l’altre se las compongui. El que sí importa, o almenys hauria d’importar, és conèixer quins impostos paguen les empreses de VTC i on els abonen. Aquest detall interessa tots, es tracti d’indiferents, egoistes o conscienciats.
També importa, i molt, diferenciar un conductor amb carnet de taxista, que requereix una prova específica per exercir, d’un conductor aleatori que podria ser tant vostè com jo. Pujar al cotxe amb qualsevol desconegut sense acreditació assegut al volant, per força ha de ser més barat que fer-ho en un taxi.
Resulta, doncs, que els usuaris dels VTC no indaguen sobre el tema dels impostos, que, per altra banda, pertoca a tota la ciutadania; no s’interessen per les condicions contractuals dels conductors; no tenen en compte la seva pròpia seguretat a l’utilitzar el servei.  Tot plegat d’acord amb la superficialitat i el desgavell en què vivim. Les vagues ens descomponen, però no s’entra en el fons de la qüestió.                               

¿Y los usuarios, qué?

Mientras que los objetos del deseo, los usuarios, quedan al margen, el juego anda entre taxistas y vehículos de transporte con conductor (VTC). Todos quieren ganarse el pan, los clásicos taxistas mejor que los innovadores conductores de los VTC, bastante más explotados que aquellos.
De buenas a primeras, las empresas de VTC han tergiversado, manipulado la idea primigenia de economía colaborativa. Actualmente son un tipo de corporaciones que contratan a placer a personas que estaban sin trabajo a las cuales retribuyen a su antojo. ¿Cómo se regula esta relación laboral? Seguramente, al usuario común semejante aspecto le tiene sin cuidado, dado que suele imperar el individualismo y que el otro se las componga. Lo que sí importa, o al menos debería importar, es conocer qué impuestos pagan las empresas de VTC y dónde los abonan. Este detalle interesa a todos, se trate de indiferentes, egoístas o concienciados.
También importa, y mucho, diferenciar un conductor con carnet de taxista, que requiere una prueba específica para ejercer, de un conductor aleatorio que podría ser tanto usted como yo. Subirse al coche con cualquier desconocido sin acreditación sentado al volante, por fuerza ha de ser más barato que hacerlo en un taxi.
Resulta, pues, que los usuarios de los VTC no indagan sobre el tema de los impuestos, lo cual, por lo demás, atañe a toda la ciudadanía; no se interesan por las condiciones contractuales de los conductores; no tienen en cuenta su propia seguridad al utilizar el servicio. Todo en consonancia con la superficialidad y el desbarajuste en que vivimos. Las huelgas nos descomponen, pero no se entra en el fondo de la cuestión.