divendres, 1 de març del 2019

La generación del Mobile World Congress - La generació del Mobile World Congress


 La generació del Mobile World Congress

                A cada celebració, el Mobile World Congress reuneix un major nombre d’assistents. Aquest any 2019, han estat 109.000 els participants, procedents de 200 països. Empresaris, nous emprenedors, tècnics, científics, usuaris curiosos, esnobs ansiosos de l’última moda, fanàtics dels avenços tecnològics. De tot hi ha hagut al recinte firal, tots han segellat l’èxit del conclave de la tecnologia digital. I en el conjunt d’imatges, les més nombroses, sobresortints, eren les joves. Madurs alguns fabricants, pocs entre la immensa majoria de congressistes desbordants de joventut. Dels que van néixer i van créixer amb l’univers Internet en marxa, alimentant-se d’ordinadors portàtils, tauletes, telèfons mòbils intel·ligents, navegadors de diverses tipologies, xarxes socials a elegir.
                Són la generació que més diferències ha establert amb l’anterior i la que en gran manera ho evidencia amb el seu comportament. És així donat que bastants dels seus components caminen pel carrer, viatgen amb metro o amb autobús amb el mòbil a la mà. El seu lleure consisteix a utilitzar les xarxes socials; la seva complaença depèn de ser aplaudits per amics i coneguts; fan cas omís de les ones considerades pernicioses que emeten els mòbils i són capaços de dormir amb el seu sota el coixí. Una generació als hàbits de la qual es van integrant amb rapidesa adolescents, pre adolescents, nens, conformant una onada cada vegada més matinera. La infantesa ja és tecnològica, l’invent ja és aquí per quedar-se. Si algú pretén saber com serà la vida dels éssers humans d’ara endavant, ho tindrà difícil. Serà diferent de l’actual, però ignorem les seves característiques concretes.
                En el Mobile World Congress tan sols una peculiaritat ha persistit entre tants canvis. La presència masculina ha estat molt superior a la femenina.                         

La generación del Mobile World Congress

                En cada celebración, el Mobile World Congress reúne un mayor número de asistentes. Este año 2019, han sido 109.000 los participantes, procedentes de 200 países. Empresarios, nuevos emprendedores, técnicos, científicos, usuarios curiosos, snobs ansiosos de la última moda, fanáticos de los avances tecnológicos. De todo ha habido en el recinto ferial, todos han sellado el éxito del cónclave de la tecnología digital. Y en el conjunto de imágenes, las más numerosas, sobresalientes, eran las jóvenes. Maduros algunos fabricantes, pocos entre la inmensa mayoría de congresistas rebosantes de juventud. De los que nacieron y crecieron con el universo Internet en marcha, alimentándose de ordenadores portátiles, tablets, teléfonos móviles inteligentes, navegadores de diversas tipologías, redes sociales a elegir.
                Son la generación que más diferencias ha establecido con la anterior y la que en mayor medida lo evidencia con su comportamiento. Es así porque bastantes de sus componentes andan por la calle, viajan en metro o en autobús con el móvil en la mano. Su ocio consiste en utilizar las redes sociales; su complacencia depende de ser aplaudidos por amigos y conocidos; hacen caso omiso de las ondas consideradas perniciosas que emiten los móviles y son capaces de dormir con el suyo bajo la almohada.  Una generación a cuyos hábitos se van integrando con rapidez adolescentes, preadolescentes, niños, conformando una ola cada vez más tempranera. La infancia ya es tecnológica, el invento ya está aquí para quedarse. Si alguien pretende saber cómo será la vida de los seres humanos en adelante, lo tendrá difícil. Será distinta de la actual, pero ignoramos sus características concretas.
                En el Mobile World Congress tan solo una peculiaridad ha persistido entre tantos cambios. La presencia masculina ha sido muy superior a la femenina.