divendres, 29 de gener del 2021

                 Un 11% d’espanyols estan a favor de les armes nuclears 

Al diaris, el titular ha estat, un 89% d’espanyols vol la prohibició de les armes nuclears. Sona millor, però la realitat és que un 11% no hi veu cap perill, vol que existeixin, que se’n fabriquin, que siguin un risc latent. Tal vegada son accionistes de les empreses armamentistes nuclears, tal vegada estan tocats del bolet?

Pitjar un botó intencionadament o per error portaria a la fi de la humanitat. Un boig ho fa, un altre boig s’hi torna, i adéu. Els que creuen que aquest món és un desastre i que el millor seria eliminar-lo deuen ser el partidaris de continuar amb les armes atòmiques, molt al contrari dels que lluiten, des de fa temps, per eliminar-les.

Aquests just han obtingut un èxit dies enrere, el 22 de gener d’enguany, al entrar en vigor el Tractat per a la Prohibició d’Armes Nuclears. No tots els Estats l’han signat, malauradament, però els 51 que ho han fet s’han compromès a mai, sota cap circumstància, desenvolupar, assajar, fabricar, adquirir o emmagatzemar armes nuclears. Els nou Estats que en posseeixen no ho han ratificat, encara, però no deixa de ser reconfortant que la resta s’obliguin a no tenir-ne.

Un pas endavant que obre camí al desarmament nuclear, a la total supressió de l’amenaça atòmica, aquesta que un petit percentatge d’espanyols avala. Petit però excessiu, incomprensible. 

                Un 11% de españoles están a favor de las armas nucleares 

En los diarios, el titular ha sido, un 89% de españoles quiere la prohibición de las armas nucleares. Suena mejor, pero la realidad es que un 11% no ve en ellas ningún peligro, quiere que existan, que se fabriquen, que sean un riesgo latente. ¿Tal vez son accionistas de las empresas armamentistas nucleares, tal vez están majaretas?

Pulsar un botón intencionadamente o por error llevaría al fin de la humanidad. Un loco lo hace, otro loco responde, y adiós. Los que creen que este mundo es un desastre y que lo mejor sería eliminarlo, deben de ser los partidarios de continuar con las armas atómicas, muy al contrario de los que luchan, desde hace tiempo, por eliminarlas.

Estos precisamente han obtenido un éxito días atrás, el 22 de enero de este año, al entrar en vigor el Tratado para la Prohibición de Armas Nucleares. No todos los Estados lo han firmado, desgraciadamente, pero los 51 que lo han hecho se han comprometido a nunca, bajo ninguna circunstancia, desarrollar, ensayar, fabricar, adquirir o almacenar armas nucleares. Los nueve Estados que las poseen no lo han ratificado, todavía, pero no deja de ser reconfortante que el resto se obliguen a no tenerlas.

Un paso adelante que abre camino al desarme nuclear, a la total supresión de la amenaza atómica, esta que un pequeño porcentaje de españoles avala. Pequeño pero excesivo, incomprensible.