divendres, 12 de març del 2021

¿Lula da Silva enderezará Brasil? - Lula da Silva redreçarà el Brasil?

 

                                Lula da Silva redreçarà el Brasil? 

El Brasil ens queda lluny, però la seva política ens pertoca, com a mínim, quant a la gestió de l’Amazònia. Incendis descontrolats, i tala d’arbres en favor de les multinacionals per designi del president Bolsonaro, repercuteixen en un canvi climàtic que afecta tothom.

La Cort Suprema del Brasil ha anul·lat totes les sentències dictades contra l’ex president Lula da Silva, amb tot, què el rescabalarà dels 580 dies en què va estar injustament empresonat? No res. Només que ara, lliure i rehabilitat, es possible que presenti la seva candidatura a les properes eleccions, aspirant a poder revertir els desastres de Bolsonaro tal com Biden s’ha proposat de fer amb els de Trump.

Durant el mandat de Lula (2003-2011), 40 milions de brasilers van sortir de la misèria, i actualment, segons sondejos, un terç dels votants estan al seu favor. Què fa que la resta no ho estigui, que fa que no es repudiï un Bolsonaro que, endemés d’empobrir el Brasil, gestiona fatídicament la pandèmia. És la incògnita de sempre. Què passa pel cap de la gent que en realitat pensa en contra seu? O és simplement que no pensa?

                   ¿Lula da Silva enderezará Brasil?   

Brasil nos queda lejos, pero su política nos atañe, como mínimo, en cuanto a la gestión de la Amazonia. Incendios descontrolados, y tala de árboles en favor de las multinacionales por designio del presidente Bolsonaro, repercuten en un cambio climático que afecta a todo el mundo.

La Corte Suprema de Brasil ha anulado todas las sentencias dictadas contra el expresidente Lula da Silva, sin embargo, ¿qué lo resarcirá de los 580 días en que estuvo injustamente encarcelado? Nada. Solo que ahora, libre y rehabilitado, es posible que presente su candidatura en las próximas elecciones, aspirando a poder revertir los desastres de Bolsonaro tal como Biden se ha propuesto hacer con los de Trump.

Durante el mandato de Lula (2003-2011), 40 millones de brasileños salieron de la miseria, y actualmente, según sondeos, un tercio de los votantes están a su favor. Qué hace que el resto no lo esté, qué hace que no se repudie un Bolsonaro que, además de empobrecer Brasil, gestiona fatídicamente la pandemia. Es la incógnita de siempre. ¿Qué pasa por la cabeza de la gente que en realidad piensa contra sí misma? ¿O es simplemente que no piensa?