dijous, 26 d’agost del 2021

Midiendo el cambio climático desde los años setenta - Mesurant el canvi climàtic des dels anys setanta

 

                     Mesurant el canvi climàtic des dels anys setanta

No serà que no haguem estat avisats, perquè la companyia d’assegurances Munich RE mesura els perills de l’escalfament global des de fa mig segle. Pel compte que li té, calcula els riscos derivats de la crisi climàtica. Probabilitat de sequeres, tempestes, inundacions, creixement del nivell del mar. Problemes per a la població i per a la indústria.

Rastregen qualsevol part del planeta, àrea per àrea, pronosticant dia a dia l’avenir que ens espera. La major part de les regions del món estan greument amenaçades, apareixent Europa com la menys exposada als desastres naturals. Malgrat les recents tempestes i desbordaments de rius al nord del continent, el cert és que estem menys sotmesos a patir catàstrofes naturals, ensems de lliures de les temudes tempestes tropicals.

Per altra banda, les precaucions que poden prendre els països rics no es troben a l’abast dels poc desenvolupats. El mar es podria anar engolint illes i costes sense que s’hi posessin barreres. Malgrat tot, ni l’egoisme dels menys exposats als desastres no pot ignorar els càstigs de la natura. O definitivament es fa cas dels advertiments dels que en saben, o el futur serà irremeiablement letal per a tots plegats.

                Midiendo el cambio climático desde los años setenta 

No será que no hayamos sido avisados, porque la compañía de seguros Munich RE mide los peligros del calentamiento global desde hace medio siglo. Por la cuenta que le tiene, calcula los riesgos derivados de la crisis climática. Probabilidad de sequías, tormentas, inundaciones, crecimiento del nivel del mar. Problemas para la población y para la industria.

Rastrean cualquier parte del planeta, área por área, pronosticando día a día el porvenir que nos espera. La mayor parte de las regiones del mundo están gravemente amenazadas, apareciendo Europa como la menos expuesta a los desastres naturales. A pesar de las recientes tormentas y desbordamientos de ríos en el norte del continente, lo cierto es que estamos menos sometidos a sufrir catástrofes naturales, a la vez de libres de las temidas tormentas tropicales.

Por otra parte, las precauciones que pueden tomar los países ricos no se encuentran al alcance de los poco desarrollados. El mar podría ir engullendo islas y costas sin que se pusieran barreras. A pesar de todo, ni el egoísmo de los menos expuestos a los desastres puede ignorar los castigos de la naturaleza. O definitivamente se hace caso de las advertencias de los que saben, o el futuro será irremediablemente letal para todos.