divendres, 24 de setembre del 2021

Los botellones y la punición - Els botellots i la punició

 

                                         Els botellots i la punició 

Quina punició mereixeria la minoria eixelebrada que ha pres per costum sortir a beure al carrer ignorant la Covid, embrutant quan no destrossant, enfrontant-se als agents de l’ordre públic amb pedregades i demés?  Hauria de ser una punició  molt més contundent que unes multes i algunes detencions. Perquè està comprovat que això no fa cap efecte. Cal una mica d’imaginació per entendre què els trinxaria, a la colla de capsigranys.

Heu deixat la via pública feta un merder?, doncs a recollir, nois i noies. Uns quants detinguts i que els jutges s’hi posin i ho manin. Què divertit doblegar l’esquena i anar aplegant tot el temps que calgui les escombraries que han escampat!

I per a aquestes mans sobreres i caps avorrits que necessiten entrompar-se, en ser detinguts també hi ha feina als hospitals. Que dictin els jutges que han d’ajudar a la neteja, atès que d’altra cosa no serien capaços, i que s’adonin, d’habitació en habitació dels malalts, de quan estúpid és malbaratar la salut, molestar el proïsme, ser un bergant avui i demà.

Són suggeriments. És possible que servissin com a escarment.

 

       Los botellones y la punición 

¿Qué punición merecería la minoría alocada que ha tomado por costumbre salir a beber en la calle ignorando la Covid, ensuciando cuando no destrozando, enfrentándose a los agentes del orden público con pedradas y demás? Debería ser una punición mucho más contundente que unas multas y algunas detenciones. Porque está comprobado que esto no hace ningún efecto. Se necesita un poco de imaginación para entender qué les pincharía, al grupo de botarates.

¿Habéis dejado la vía pública hecha un asco?, pues a recoger, chicos y chicas. Unos cuantos detenidos y que los jueces se pongan en marcha y lo manden. ¡Qué divertido doblar el espinazo e ir acumulando durante el tiempo que haga falta la basura que han desparramado!

Y para estas manos sobrantes y cabezas aburridas que necesitan embriagar-se, al ser detenidos también hay trabajo en los hospitales. Que dicten los jueces que han de que ayudar a la limpieza, dado que de otra cosa no serían capaces, y que se den cuenta, de habitación en habitación de los enfermos, de cuán estúpido es malgastar la salud, molestar al prójimo, ser un bergante hoy y mañana.

Son sugerencias. Es posible que sirvieran como escarmiento.