dilluns, 28 de març del 2022

Tantos aspavientos contra Will Smith - Tants escarafalls contra Will Smith

 

                             Tants escarafalls contra Will Smith 

L’actor Will Smith li clava un mastegot a un altre actor, el també guionista i productor Chris Rock, i tot és escandalitzar-se i recriminar. Ara bé, què té d’extraordinari i reprovable que un home nord-americà s’aixequi de la cadira per agredir a qui ha ofès la seva dona si des de sempre ho ha vist a les pel·lícules del seu país? Ho ha vist ell i ho ha vist tothom.

No sols als westerns, a totes les històries és freqüent que les discussions acabin a cops. Per una dona, per ràbia, per diners, per enveja... Barallar-se és no res, si almenys no apareix una pistola que provoca un o més morts. Sona a hipocresia tanta esgarrifança enmig dels Òscars  en un territori on les armes sense control maten cada any centenars de persones. Què és una plantofada si no un símbol d’identitat repetit una vegada i una altra al cinema? Com a mínim,  no fa sang ni mata.

                                     Tantos aspavientos contra Will Smith 

El actor Will Smith le da un tortazo a otro actor, el también guionista y productor Chris Rock, y todo es escandalizarse y recriminar. ¿Ahora bien, qué tiene de extraordinario y reprobable que un hombre norteamericano se levante de la silla para agredir a quien ha ofendido a su mujer si desde siempre lo ha visto en las películas de su país? Lo ha visto él y lo ha visto todo el mundo.

No solamente en los westerns, en todas las historias es frecuente que las discusiones acaben a golpes. Por una mujer, por rabia, por dinero, por envidia... Pelearse no es nada, si al menos no aparece una pistola que provoca uno o más muertos. Suena a hipocresía tanto estremecimiento en medio de los Òscars en un territorio donde las armas sin control matan cada año centenares de personas. ¿Qué es un bofetón si no un símbolo de identidad repetido una y otra vez en el cine? Como mínimo, no hace sangre ni mata.