divendres, 3 de juny del 2022

El culmen de la generosidad - El culmen de la generositat

 

                                    El culmen de la generositat               

Què és el que més estimem de nosaltres?  El nostre cos, la nostra salut, atès que no en tenim de recanvi. Podem canviar de roba, de sabates, de pis, de parella, de ciutat, però de cos només en tenim un, i totes les seves parts ens són necessàries. A vegades se’ns espatllen, i llavors cal que la cirurgia ens extirpi l’òrgan malalt. Ens quedem sense ell o bé ens col·loquen un substitut, portem un postís. Es tracta d’entrebancs indesitjables, i normalment fem el possible perquè el nostre cos funcioni bé, perquè no haguem de perdre cap component.

Així som el comú dels mortals, però n’hi ha d’extraordinaris, d’una altra mena. Existeixen éssers capaços de donar un òrgan per a una persona desconeguda. Una notícia periodística ens diu que des de l’any 2010 hi ha hagut 18 donacions de ronyó per a malalts o malaltes desconeguts. Quedar-te sense ronyó no per a un familiar o per a  una amistat sinó per a algú amb qui no t’uneix  cap vincle comporta un altruisme fora mida.

En un món tan ple d’egoisme, de maldats i d’injustícies sorgeixen persones que demostren tot el contrari. Ve a ser com un pèndol que va del pitjor al millor. Una banda ens horroritza, l’altra ens curulla d’admiració, i de gratitud vers aquest costat bo de la humanitat.

                            El culmen de la generosidad 

¿Qué es lo que más amamos de nosotros?  Nuestro cuerpo, nuestra salud, dado que no lo tenemos de recambio. Podemos cambiar de ropa, de zapatos, de piso, de pareja, de ciudad, pero cuerpo solo tenemos uno, y todas sus partes nos son necesarias. A veces se nos estropean, y entonces requerimos que la cirugía nos extirpe el órgano enfermo. Nos quedamos sin él o bien nos colocan un sustituto, llevamos un postizo. Se trata de tropiezos indeseables, y normalmente hacemos lo posible para que nuestro cuerpo funcione bien, para que no tengamos que perder ningún componente.

Así somos el común de los mortales, pero los hay de extraordinarios, de otra clase. Existen seres capaces de donar un órgano para una persona desconocida. Una noticia periodística nos dice que desde el año 2010 ha habido 18 donaciones de riñón para enfermos o enfermas desconocidos. Quedarte sin riñón no para un familiar o para una amistad sino para alguien con quien no te une ningún vínculo comporta un altruismo extremo.

En un mundo tan lleno de egoísmo, de maldades y de injusticias surgen personas que demuestran todo lo contrario. Viene a ser como un péndulo que va de lo peor a lo mejor. Un lado nos horroriza, el otro nos colma de admiración, y de gratitud hacia este costado bueno de la humanidad.