dissabte, 10 de setembre del 2022

La soledad no deseada -La solitud no desitjada

 

                             La solitud no desitjada 

Parole, parole, parole... Fets, no paraules. Realitats, no bones intencions. Molta gent se sent sola, en especial moltes persones grans, i diverses iniciatives es proposen alleujar aquest sentiment tan penós. Però a l’hora de la veritat, el més important queda per fer.

Un exemple el trobem al recent servei posat en marxa per la Creu Roja per atendre per mitjans com el telèfon o les diverses xarxes socials a persones que requereixen consol. El funcionament és de deu del matí a sis de la tarda, bé, es pot dir que suficient, però.... només de dilluns a divendres. El personal no treballa els caps de setmana, naturalment, i no es busquen altres persones per a dissabtes i diumenges, just quan els solitaris se senten més sols.

No hi ha res a fer, tot tancat, familiars absents de cap de setmana. Quan més es necessiten, els casals i centres per a la gent gran no obren, atès que la setmana laboral és de cinc dies, i sembla que la solitud també hagi de sentir-se només de dilluns a divendres.

Tan sols paraules, perquè si autènticament importés el benestar dels solitaris, els serveis d’acompanyament estarien amatents en especial els dies de festa.

                                         La soledad no deseada 

Parole, parole, parole... Hechos, no palabras. Realidades, no buenas intenciones. Mucha gente se siente sola, en especial muchas personas mayores, y varias iniciativas se proponen aliviar este sentimiento tan penoso. Pero a la hora de la verdad, lo más importante queda para hacer.

Un ejemplo lo encontramos en el reciente servicio puesto en marcha por la Cruz Roja para atender por medios como el teléfono o las diversas redes sociales a personas que requieren consuelo. El funcionamiento es de diez de la mañana a seis de la tarde, bien, cabe decir que suficiente, sin embargo.... solo de lunes a viernes. El personal no trabaja los fines de semana, naturalmente, y no se buscan otras personas para sábados y domingos, justo cuando los solitarios se sienten más solos.

No tienen nada que hacer, todo está cerrado, los familiares están ausentes de fin de semana. Cuándo más se necesitan, los centros para las personas mayores no abren, dado que la semana laboral es de cinco días, y parece que la soledad también tenga que sentirse solo de lunes a viernes.

Tan solo palabras, porque si auténticamente importara el bienestar de los solitarios, los servicios de acompañamiento prestarían atención en especial los días de fiesta.