divendres, 12 de gener del 2024

Nuestros políticos - Els nostres polítics

 

                                           Els nostres polítics 

És el pa nostre de cada dia criticar els polítics que tenim. Cap d’ells és una lluminària, certament, però potser en fem un gra massa blasmant-los a tort i a dret. Potser que posem en valor que no patim d’un Putin, un Netanyahu, un Trump, un Bolsonaro. Podria ser, per què no?, però de moment n’estem exempts.

No ens governa un dirigent autòcrata i bel·licós com Vladimir Putin, ni un exterminador com Benjamín Netanyahu, ni un perillós negacionista del canvi climàtic com Donald Trump, ni un devastador de l’Amazònia com Jair Bolsonaro.

No vivim en un país on s’empresonen els opositors, com a Rússia; on es colonitzen els que han de ser considerats uns iguals, com a Israel; on hi ha armes a gairebé cada casa i es produeixen centenars de morts per aquesta causa, com als EUA; on les faveles van augmentar durant el mandat de Bolsonaro, com al Brasil.

Vivim en un país on hi ha llibertat d’expressió, on no es persegueix el col·lectiu LGTBI, on las dones no son discriminades, on la sanitat i l’educació són universals. Els  nostres polítics es barallen massa, a vegades no encerten en les seves decisions, alguns són corruptes però no pas la gran majoria. Apreciem el que tenim, no permetem que es perdi, millorem-ho, i escollim adequadament a l’hora de votar quan toca.

                                                         Nuestros políticos 

Es el pan nuestro de cada día criticar a los políticos que tenemos. Ninguno de ellos es una eminencia, ciertamente, pero quizá nos pasamos de la raya censurándolos por todos lados. Quizá debamos valorar que no sufrimos un Putin, un Netanyahu, un Trump, un Bolsonaro. Podría ser, ¿por qué no?, pero de momento estamos exentos.

No nos gobierna un dirigente autócrata y belicoso como Vladimir Putin, ni un exterminador como Benjamín Netanyahu, ni un peligroso negacionista del cambio climático como Donald Trump, ni un devastador de la Amazonía como Jair Bolsonaro.

No vivimos en un país donde se encarcela a los opositores, como en Rusia; donde se colonizan los que deben ser considerados unos iguales, como en Israel; donde hay armas en casi cada casa y se producen centenares de muertes por esta causa, como en EEUU; donde las favelas aumentaron durante el mandato de Bolsonaro, como en Brasil.

Vivimos en un país donde hay libertad de expresión, donde no se persigue el colectivo LGTBI, donde las mujeres no son discriminadas, donde la sanidad y la educación son universales. Nuestros políticos se pelean demasiado, a veces no aciertan en sus decisiones, algunos son corruptos pero no la gran mayoría. Apreciemos lo que tenemos, no permitimos que se pierda, mejorémoslo, y elijamos adecuadamente a la hora de votar cuando toca.