dissabte, 27 de febrer del 2016


                                                      Quina pressa que tenim!  

                Va començar Amazon amb això de les compres en línia servides urgentment. És clar que l’ús d’Internet per adquirir mercaderies ve de més lluny, tot i que cenyit a no gaires persones. De fet, solia pertocar a gent que vivia distant del petit o gran comerç. Però ara aquest medi s’ha estès a tota mena de població, sigui per mandra de moure’s de casa, sigui per la garantia de rebre la compra amb més celeritat que no pas sortint a fer-la. Perquè resulta que sempre tenim molta pressa, i ja ho demostrem tant que fins i tot El Corte Inglés s’ha hagut d’apuntar a la venda en línia i a la distribució en dues hores. Almenys, així ho diu la propaganda.
                Pel camí es va deixant el contacte personal. S’abandonen les paraules de viva veu, els somriures, les explicacions. Fa anys que ens hi hem acostumat en tractar amb els caixers automàtics en lloc de fer-ho amb l’home o la dona del taulell. Actualment també és possible operar amb els bancs a través del telèfon mòbil. La tecnologia va substituint les relacions humanes, no perquè ho exigeixi per se sinó perquè així ho volem. Ho vol el sistema, ho implanta, ho converteix en costum...  Com la pressa, la necessitat de fer moltes coses alhora, l’error de no aturar-nos per trobar allò que és veritablement important, bo, necessari. I gairebé mai urgent. 
 
¡Qué prisa tenemos!    

                 Empezó Amazon con eso de las compras en línea servidas urgentemente. Claro está que el uso de Internet para adquirir mercancías viene de más lejos, aunque reducido a no muchas personas. De hecho, solía concernir a gente que vivía distante del pequeño o gran comercio. Sin embargo, ahora este medio se ha extendido a todo tipo de población, sea por pereza de moverse de casa, sea por la garantía de recibir la compra con más celeridad que saliendo a hacerla. Porque resulta que siempre tenemos mucha prisa, y ya lo demostramos tanto que incluso El Corte Inglés se ha tenido que apuntar a la venta en línea y a la distribución en dos horas. Al menos, así lo dice la propaganda.
                Por el camino se va dejando el contacto personal. Se abandonan las palabras de viva voz, las sonrisas, las explicaciones. Hace años que nos hemos acostumbrado a ello al tratar con los cajeros automáticos en lugar de hacerlo con el hombre o la mujer del mostrador. Actualmente también es posible operar con los bancos a través del teléfono móvil. La tecnología va sustituyendo las relaciones humanas, no porque lo exija per se sino porque así lo queremos. Lo quiere el sistema, lo implanta, lo convierte en costumbre...  Como la prisa, la necesidad de hacer muchas cosas al mismo tiempo, el error de no detenernos para encontrar aquello que es verdaderamente importante, bueno, necesario. Y casi nunca urgente.