dissabte, 2 d’abril del 2016


                                     L’amic de cada dia 

                Cada matí, a vegades és a la tarda, potser al vespre, el meu amic em dóna bona conversa. Asseguda amb ell, m’informa de l’actualitat -tot i que això no és el més important atès que de les notícies ja puc assabentar-me’n per la ràdio o la televisió-, m’ofereix opinions diverses, em parla dels afers culturals –des de la música al teatre, el cinema, els llibres-, em lliure crítiques, cròniques, reportatges interessants i molt variats, junts aprenem, reflexionem i analitzem durant una de les estones més agradables del dia, sigui a l’hora que sigui. Potser prenent el sol, o sota la fresca d’un arbre, o en la comoditat d’un sofà. Amb un cafè a la mà, un refresc o no res. Em seria molt difícil renunciar a aquest meu amic, als llaços quotidians que hem establert. Per això mateix considero que les persones que desdenyen aquest tipus d’amic, tant tranquil i intel·ligent, no sols s’estan perdent un goig per a l’intel·lecte sinó un saborós esbargiment de cada dia. Ja heu endevinat que em refereixo al diari, al periòdic amical de cada jorn.

 
El amigo de cada día 

                Cada mañana, a veces es por la tarde, quizás por la noche, mi amigo me da una grata conversación. Sentada con él, me informa de la actualidad -aunque eso no es lo más importante dado que de las noticias ya puedo enterarme por la radio o la televisión-, me ofrece opiniones diversas, me habla de temas culturales –desde la música al teatro, el cine, los libros-, me brinda críticas, crónicas, reportajes interesantes y muy variados, juntos aprendemos, reflexionamos y analizamos durante uno de los espacios más agradables del día, sea a la hora que sea. Quizás tomando el sol, o bajo el fresco de un árbol, o en la comodidad de un sofá. Con un café en la mano, un refresco o nada. Me resultaría muy difícil renunciar a este amigo mío, a los lazos cotidianos que hemos establecido. Por eso mismo considero que las personas que desdeñan este tipo de amigo, tan tranquilo e inteligente, no solo se están perdiendo un gozo para el intelecto sino un sabroso esparcimiento de cada día. Ya habéis adivinado que me refiero al diario, al periódico amigable de cada jornada.