dissabte, 18 de febrer del 2017

Comercio electrónico y distribución - Comerç electrònic i distribució

                                Comerç electrònic i distribució

Comprar prop de casa, i en persona? Quina antigalla!... Primer van ser els grans centres comercials, aquests que han anat bandejant les botigues de barri perquè els veïns s’han anat apuntant a fer kilòmetres per comprar qualsevol cosa. Persianes baixades per manca de clientela, i qui no tingui ganes d’agafar el cotxe tampoc no té ocasió  d’anar a les botiga del costat perquè ha deixat d’existir. Ara, però, s’està produint un altre tipus de fenomen, el del comerç electrònic. I de la mateixa manera que en el primer cas els consumidors no es van aturar a calcular cap on conduïa el seu canvi d’hàbits, ara tampoc no s’adonen de les repercussions de comprar a distància i obtenir la mercaderia a casa.
Fa uns dies, i no en hora punta, vaig agafar un taxi a Barcelona. De seguida vaig advertir que hi havia molt trànsit, fins el punt que li ho vaig comentar al taxista. “Això ja és el nostre pa de cada dia. Cotxes i furgonetes amunt i avall a totes hores repartint paquets a particulars”. Ai las, vet aquí l’explicació!...
Insostenible moda, aquesta que s’està implantant, les conseqüències de la qual són una massa de vehicles circulant hores i hores tot fent més dens el trànsit i augmentant la contaminació ambiental. A més a més, capses i bosses; papers, cartrons i plàstics a dojo.  És obvi que es va cap un sistema insuportable. Haurà de prendre mides l’Administració o seran el propis usuaris els que posaran seny, els que tornaran a trobar gust a comprar al costat de casa? Això si per cas les persianes baixades es tornessin a aixecar, si fos possible confiar en la reconversió vers costums més saludables.

Comercio electrónico y distribución

¿Comprar cerca de casa, y en persona? ¡Qué anticuado!... Primero fueron los grandes centros comerciales, estos que han ido desterrando las tiendas de barrio porque los vecinos se han ido apuntando a hacer kilómetros para comprar cualquier cosa. Persianas bajadas por falta de clientela, y quien no tenga ganas de coger el coche tampoco no tiene ocasión de ir a la tienda de al lado porque han dejado de existir. Ahora, sin embargo, se está produciendo otro tipo de fenómeno, el del comercio electrónico. Y de la misma manera que en el primer caso los consumidores no se detuvieron a calcular hacia dónde conducía su cambio de hábitos, ahora tampoco se dan cuenta de las repercusiones de comprar a distancia y obtener la mercancía en casa.
Hace unos días, y no en hora punta, tomé un taxi en Barcelona. Enseguida advertí que había mucho tráfico, hasta el punto que se lo comenté al taxista. “Eso ya es el nuestro pan de cada día. Coches y furgonetas arriba y abajo a todas horas repartiendo paquetes a particulares”. ¡Ah, he aquí la explicación!...
Insostenible moda, esta que se está implantando, cuyas consecuencias son una masa de vehículos circulando horas y horas haciendo más denso el tráfico y aumentando la contaminación ambiental. Además, cajas y bolsas; papeles, cartones y plásticos en abundancia.  Es obvio que se va hacia un sistema insoportable. ¿Deberá tomar medidas la Administración o serán los propios usuarios los que sentarán la cabeza, los que volverán a disfrutar comprando al lado de casa? Esto si acaso las persianas bajadas volvieran a levantarse, si fuera posible confiar en la reconversión hacia costumbres más saludables.