divendres, 24 de febrer del 2017

Niñas sexis - Nenes sexis

                                                Nenes sexis

A moltes persones mai no ens ha semblat bé que les nenes treballin de models. Perquè és una manera de conduir la canalla en general vers una primerenca frivolitat en incentivar la compra d’abillaments com els de les models, i perquè no deixa de ser una feina, quan el treball infantil està prohibit.  Amb tot, al caràcter frívol de l’assumpte s’hi afegeix ara el caràcter sexual. La premsa ha publicat fotografies de nenes models vestint roba sexi i em posats sexis. Criatures de dotze anys maquillades com si fossin adultes, vestides com a tals i amb postures suggeridores. Nord-americanes, russes, una de només set anys que s’exhibeix a Sant Petersburg. Pobre innocent que a qui exigeixen més temps per fer poses i ensenyar polpa que no pas li donen per jugar i desenvolupar-se amb naturalitat.
Com és obvi, moltes veus s’aixequen contra aquesta sexualització de la infantesa, culpant-ne al tipus de societat consumista i obsessionada amb el sexe del nostre present, blasmant la mercantilització de la infància per part de l’alta costura  i les agències de publicitat. No obstant, s’oblida la figura de la mare i del pare, primers i suprems responsables de la vida de les seves filles. Són ells els que les fan treballar, els que manipulen la seva psicologia, els que no dubten a exhibir-les perillosament al exposar-les entre d’altres als ulls d’homes depravats, els que manegen els diners que elles guanyen. Els pares i mares constitueixen els autèntics exemples d’aquest món en el qual l’afany de lucre s’imposa sense límits sobre l’ètica i sobre l’estimació dels fills.

   Niñas sexis

A muchas personas nunca nos ha parecido bien que las niñas trabajen de modelo. Porque es una manera de conducir a las criaturas en general hacia una temprana frivolidad al incentivar la compra de atavíos como los de las modelos, y porque no deja de ser una faena, cuando el trabajo infantil está prohibido. Sin embrago, al carácter frívolo del asunto se añade ahora el carácter sexual. La prensa ha publicado fotografías de niñas modelos vistiendo ropa sexy y con posturas sexis. Chiquillas de doce años maquilladas como si fueran adultas, vestidas como tales y con poses sugerentes. Norteamericanas, rusas, una de sólo siete años que se exhibe en San Petersburgo. Pobre inocente a quien exigen más tiempo para hacer posturas y enseñar chicha del que le dan para jugar y desarrollarse con naturalidad.

Como es obvio, muchas voces se levantan contra esta sexualización de la infancia, culpando al tipo de sociedad consumista y obsesionada con el sexo de nuestro presente, reprobando la mercantilización de la infancia por parte de la alta costura y las agencias de publicidad. No obstante, se olvida la figura de la madre y del padre, primeros y supremos responsables de la vida de sus hijas. Son ellos los que las hacen trabajar, los que manipulan su psicología, los que no dudan en exhibirlas peligrosamente al exponerlas entre otros a los ojos de hombres depravados, los que manejan el dinero que ellas ganan. Los padres y madres constituyen los auténticos ejemplos de este mundo en el cual el afán de lucro se impone sin límites por encima de la ética y del amor hacia los hijos.