divendres, 20 d’abril del 2018

Luto por David Buckle - Dol per David Buckle


                            Dol per David Buckle

A Nova York, un home es va cremar amb combustibles fòssils la matinada del proppassat dissabte. Es deia David Buckle i era un reconegut advocat defensor dels que pateixen, o patien, exclusió social. Va lluitar durant dècades a favor dels drets al complet dels homosexuals, i darrerament havia centrat el seu activisme a conscienciar contra el canvi climàtic.
Terrible suïcidi als 60 anys d’edat, i explicacions enviades a diversos mitjans de comunicació: “La pol·lució devasta el nostre planeta, el fa inhabitable a través de l’aire, el sòl, l’aire, l’aigua i el clima. Molts humans respiren ara aire insà, contaminat per combustibles fòssils i molts moren prematurament”, deia en forma de testament. I ell moria també prematurament. Per què? “Tinc l’esperança que aquesta mort pugui servir als altres”, afirmava. Però, ¿serà així?
De ben segur que David Buckler servia molt millor la Humanitat viu que no pas ho pugui fer la seva mort. Per descomptat que al President del seu país, Donald Trump, l’importa un rave la seva immolació. Tan dolorós fet no l’impulsarà a retornar al sí dels acords de la Conferència de París de l’any 2015 sobre el canvi climàtic, dels quals es va retirar el juny de 2017. Quant a la resta de gent, la immensa majoria ni tan sols s’assabentarà del seu sacrifici.
Aflicció per un home bo que va triar una mort abans de temps, innecessària, inoportuna. Hagués pogut seguir ajudant per mitjà de l’ecologisme, empenyent cap a un món millor. Tal vegada ja estava massa cansat.  

Luto por David Buckle

En Nueva York, un hombre se quemó con combustibles fósiles la madrugada del pasado sábado. Se llamaba David Buckle y era un reconocido abogado defensor de los que padecen, o padecían, exclusión social. Luchó durante décadas en favor de los derechos al completo de los homosexuales, y últimamente había centrado su activismo en concienciar contra el cambio climático.
Terrible suicidio a los 60 años de edad, y explicaciones enviadas a varios medios de comunicación: “La polución devasta nuestro planeta, lo hace inhabitable a través del aire, el suelo, el aire, el agua y el clima. Muchos humanos respiran ahora aire insano, contaminado por combustibles fósiles y muchos mueren prematuramente”, decía a modo de testamento. Y él moría también prematuramente. ¿Por qué? “Tengo la esperanza de que esta muerte pueda servir a los otros”, afirmaba. Sin embargo, ¿será así?
A buen seguro que David Buckler servía mucho mejor a la Humanidad vivo que lo pueda hacer su muerte. Por supuesto que al Presidente de su país, Donald Trump, le importa un rábano su inmolación. Tan doloroso trance no le impulsará a regresar al seno de los acuerdos de la Conferencia de París del año 2015 sobre el cambio climàtico, de los cuales se retiró en junio del 2017. En cuanto al resto de la gente, la inmensa mayoría ni siquiera se enterará de su sacrificio.
Aflicción por un hombre bueno que eligió una muerte antes de tiempo, innecesaria, inoportuna. Hubiera podido seguir ayudando por medio del ecologismo, empujando hacia un mundo mejor. Tal vez ya estaba demasiado cansado.