S’hauria d’ensenyar a
l’escola
Un home va patir un infart en ple carrer amb la bona fortuna que un
estudiant de medicina passés pel seu costat. Va succeir fa uns dies, i el
boca a boca i un massatge al tòrax li van salvar la vida. En cas de no haver
concorregut tan feliç circumstància, és probable que l’interfecte hagués mort.
Quantes de les persones circumdants haurien sabut practicar aquells primers
auxilis? Que potser, en general, hem après a fer-ho?
A l’escola se’ns ha ensenyat a llegir i escriure, a sumar, restar,
multiplicar i dividir, a utilitzar l’ordinador, a pensar sobre diverses
matèries, a conèixer el passat i el present, però la cura de la salut no
forma part del currículum. Portant a col·lació el mencionat episodi de
l’infart, ¡que tranquil·litzador hauria estat que cadascun dels vianants hagués
pogut actuar com ho va fer el futur metge!...
És qüestió de tenir en compte les prioritats. Entre elles, valgui
considerar així mateix la de conèixer com funcionen els extintors d’incendis.
Preguntem-nos, quantes persones sabrien com utilitzar-los en cas de necessitat?
Que a molts edificis de veïns n’hi hagi penjat un a la paret de cada dos
replans, ¿garanteix que serveixin per a alguna cosa quan la majoria de veïns,
per no dir cap, no té ni idea de com manejar-los?
Quin desastre!... Tant de bo que a partir del pròxim curs els escolars
adquirissin coneixements tan indispensables com els esmentats.
Debería
enseñarse en la escuela
Un hombre sufrió un infarto en
plena calle con la buena fortuna de que un estudiante de medicina pasara por
allí. Sucedió hace unos días, y el boca a boca y un masaje en el tórax le
salvaron la vida. De no haber concurrido tan feliz circunstancia, es probable
que el interfecto hubiera fallecido. ¿Cuántas de las personas circundantes
habrían sabido practicar aquellos primeros auxilios? ¿Acaso, en general, hemos
aprendido a hacerlo?
En la escuela se nos ha enseñado
a leer y escribir, a sumar, restar, multiplicar y dividir, a utilizar el
ordenador, a pensar sobre diversas materias, a conocer el pasado y el presente,
pero el cuidado de la salud no forma parte del currículo. Trayendo a colación
el citado episodio del infarto, ¡cuán tranquilizador hubiera sido que cada uno
de los viandantes hubiera podido actuar como lo hizo el futuro médico!...
Es cuestión de tener en cuenta
las prioridades. Entre ellas, valga considerar asimismo la de conocer cómo
funcionan los extintores de incendios. Preguntémonos, ¿cuántas personas sabrían
cómo usarlos en caso de necesidad? Que en muchos edificios de vecinos haya
colgado uno en la pared de cada dos rellanos, ¿garantiza que sirvan para algo
cuando la mayoría de vecinos, por no decir ninguno, no tiene ni idea de cómo
manejarlos?
¡Qué desastre!... Ojalá que a
partir del próximo curso los escolares adquirieran conocimientos tan
indispensables como los mencionados.