divendres, 12 de juliol del 2019

Digitalizar a las personas mayores - Digitalitzar les persones grans


                                   
Digitalitzar les persones grans

Es tracta d’un clam recurrent que pretén acabar amb la bretxa digital en la qual s’enfonsa molta gent gran. Les noves tecnologies han revolucionat la vida en tots els aspectes, i qui no pugi al carro nou queda despenjat. Una equació aplicable en especial al sector econòmic, i encara més concretament, a la pràctica financera, a la bancària en llenguatge planer. La creixent clausura d’oficines per part dels bancs comporta la ineludible necessitat de realitzar les operacions “on line”, novetat implantada per a tothom sense que tothom sigui capaç de fer-ho.
Nombroses persones grans fan llargues caminades a la recerca d’una oficina en la qual trobar una finestreta o un caixer automàtic en els quals accionar la seva llibreta habitual a la manera de costum. És així sempre que no tinguin la mala sort de residir en algun dels molts pobles dels quals han desaparegut totes les oficines. Si en alguna parcel·la el dret de les minories es veu menys respectat és a les zones rurals en general i en el sector bancari en particular.
Aquí i allà es parla de cursos per a les persones d’edat, d’ensenyar-los a manejar l’electrònica digital, que aprenguin a seguir la norma que els grans bancs han imposat sense comptar amb ells en absolut. Ve a ser com un recinte tancat i compartit la clau del qual la tenen els poderosos. Els altres són pobres errabunds sense eines adequades per espavilar-se. Fora d’això, els bancs mantenen sense pudor la domiciliació de les seves pensions, i competeixen per elles entre sí.

   Digitalizar a las personas mayores

Se trata de un clamor recurrente que pretende acabar con la brecha digital en la que se hunde mucha gente mayor. Las nuevas tecnologías han revolucionado la vida en todos los aspectos, y quien no se suba al nuevo carro queda descolgado. Una ecuación aplicable en especial al sector económico, y aún más concretamente, a la práctica financiera, a la bancaria en lenguaje llano. El creciente cierre de oficinas por parte de los bancos conlleva la ineludible necesidad de realizar las operaciones “on line”, novedad implantada para todo el mundo sin que todo el mundo sea capaz de hacerlo.
Numerosas personas mayores llevan a cabo largas caminatas en busca de una oficina en la que encontrar una ventanilla o un cajero automático en los que accionar su libreta habitual a la manera de costumbre. Es así siempre y cuando no tengan la mala suerte de residir en alguno de los muchos pueblos de los que han desaparecido todas las oficinas. Si en alguna parcela el derecho de las minorías se ve menos respetado es en las zonas rurales en general y en cuanto al sector bancario en particular.
Aquí y allá se habla de cursos para las personas de edad, de enseñarles a manejar la electrónica digital, de que aprendan a seguir la norma que los grandes bancos han impuesto sin contar con ellos en absoluto. Viene a ser como un recinto cerrado y compartido la llave del cual la tienen los poderosos. Los otros son pobres errabundos sin herramientas adecuadas para desenvolverse. Por lo demás, los bancos mantienen sin pudor la domiciliación de sus pensiones, y compiten por ellas entre sí.