divendres, 4 de setembre del 2020

Leo Messi a ojos de una no futbolera - Leo Messi a ulls d’una de no futbolera

 

                               

 

        Leo Messi a ulls d’una de no futbolera

 Quan el considerat millor jugador de futbol del món adverteix que vol abandonar el Barça, tots els anomenats “culers” posen el crit al cel, però no contra ell sinó contra el club, al qual tenen per culpable del desastre. L’adoració que senten pel seu ídol fa que, a més de molt dolor per la seva previsible marxa, experimentin un agraïment incondicional per la gràcia dels seus xuts, pels partits que ha fet guanyar, pels títols aconseguits. Si finalment se’n va, catifa de flors, plors i absoluta gratitud pel temps que s’ha dignat estar al Barça.

Amb la freda mirada d’una persona aliena al futbol, la interpretació pot ésser diferent. Un jugador que, pel que ha sentit, es va formar a la mítica La Masia, ha desenvolupat tota la seva vida esportiva al Barça, que (reproduint l’escrit per un futboler), “deixarà el club que l’ha fet gran i amb el qual ha batut tots els rècords individuals i col·lectius imaginables”, doncs resulta que quan les coses van mal dades, toca el dos.

Des d’aquest punt de vista, no mereix el més mínim reconeixement atès que, en comptes de restar al seu club per contribuir a la seva recuperació, decideix abandonar-lo. No mostra agraïment per la formació rebuda ni afecte vers els seus conciutadans. El seu és pur egoisme, encara que els “culers” estiguin cecs.

                     Leo Messi a ojos de una no futbolera

 Cuando el considerado mejor jugador de futbol del mundo advierte de que quiere abandonar el Barça, todos los llamados “culés” ponen el grito en el cielo, pero no contra él sino contra el club, al cual tienen por culpable del desastre. La adoración que sienten por su ídolo hace que, además de mucho dolor por su previsible marcha, sientan un agradecimiento incondicional por la gracia de sus chuts, por los partidos que ha hecho ganar, por los títulos conseguidos. Si finalmente se va, alfombra de flores, llanto y absoluta gratitud por el tiempo que se ha dignado permanecer en el Barça.

Con la fría mirada de una persona ajena al futbol, la interpretación puede ser distinta. Un jugador que, por lo que ha oído, se formó en la mítica La Masia, ha desarrollado toda su vida deportiva en el Barça, que (reproduciendo lo escrito por un futbolero), “dejará el club que le ha hecho grande y con el cual ha batido todos los récords individuales y colectivos imaginables”, pues resulta que cuando las cosas vienen mal dadas, se larga.

Desde este punto de vista, no merece el más mínimo reconocimiento dado que, en lugar de permanecer en su club para contribuir a su recuperación, decide abandonarlo. No muestra agradecimiento por la formación recibida ni afecto por sus conciudadanos. Lo suyo es puro egoísmo, aunque los “culés” estén ciegos.