divendres, 11 de setembre del 2020

Ricos y pobres con mascarilla - Rics i pobres amb mascareta

 

 Rics i pobres amb mascareta

La confusió sobre com manejar-nos correctament amb les mascaretes és majúscula. Per sort, la major part de la gent és obedient i les utilitza a tota hora i on correspon, plausible ús que no impedeix que ens moguem en un mar de dubtes. Mascaretes reutilitzables o no reutilitzables, i durant quant de temps si ho són. Rentables o no rentables. Posar-les al Sol és un bon desinfectant o anul·la la protecció? Llançar-los solució alcohòlica és aberrant perquè també anul·la la protecció? Cal rentar les mans abans o després de la seva col·locació o les dues vegades? Les refusables després de cada ús són les més barates, però representen una despesa diària, i si serveixen tan sols durant quatre hores, resulta elevada.

D’ací prové l’epígraf. Sí, la ciutadania camina aparentment protegida, boques i nassos coberts, però, ¿totes les persones estan lliures de contagi i d’encomanar? Val a suposar que la gran quantitat de gent que s’ha quedat sense feina, que viu precàriament, està en condicions de canviar de mascareta quan toca?

Malgrat que és obligatori l’ús de mascaretes, la Seguretat Social no es digna proporcionar-les, la qual cosa, com és obvi, condueix a que totes i cada una pervisquin durant dies i setmanes al rostre dels més pobres. Màscares simulades que emmascaren la desprotecció d’uns i altres.                                      

            Ricos y pobres con mascarilla

La confusión sobre cómo manejarnos correctamente con las mascarillas es mayúscula. Por fortuna, la mayor parte de la gente es obediente y las utiliza a todas horas y donde corresponde, plausible uso que no impide que nos movamos en un mar de dudas. Mascarillas reutilizables o no reutilizables, y durante cuánto tiempo si lo son. Lavables o no lavables. ¿Ponerlas al Sol es un buen desinfectante o anula la protección? ¿Echarles solución alcohólica es aberrante porque también anula la protección? ¿Hay que lavarse las manos antes o después de su colocación o las dos veces? Las desechables después de cada uso son las más baratas, pero representan un gasto diario, y si sirven tan solo durante cuatro horas, resulta elevado.

De ahí proviene el epígrafe. Sí, toda la ciudadanía anda aparentemente protegida, bocas y narices cubiertas, pero, ¿todas las personas se hallan libres de contagio y de contagiar? ¿Cabe suponer que la gran cantidad de gente que se ha quedado sin trabajo, que vive precariamente, está en condiciones de cambiar de mascarilla cuando toca?

Aun cuando es obligatorio el uso de mascarillas, la Seguridad Social no se digna proporcionarlas, lo cual, como es obvio, conduce a que todas y cada una pervivan durante días y semanas en el rostro de los más pobres. Máscaras simuladas que enmascaran la desprotección de unos y otros.