dissabte, 16 de juliol del 2022

Alexéi Gorinóv, he aquí un héroe - Aleksei Gorinóv, vet aquí un heroi

 

                             Aleksei Gorinóv, vet aquí un heroi 

Aquest diputat municipal moscovita passarà 7 anys a la presó per haver-se manifestat contra la invasió d’Ucraïna. Més herois que els soldats carn de canó són els homes o dones que, gaudint d’una posició còmoda, enmig d’una dictadura gosen criticar el que consideren reprovable.

En una reunió de diputats, Gorinóv va qualificar d’inacceptables les hostilitats  contra un estat sobirà veí. Detingut i portat a judici, ha estat condemnat a 7 anys de reclusió i 4 d’inhabilitació quan surti en llibertat. És un advocat de 60 anys, i la vida ja se l’hi espatllat. No obstant, en el judici va mostrar un cartell on deia: “Encara necessiteu aquesta guerra?”.

La gent calla, alguns dels subordinats van a matar, però aquest home valent ha dit: “Estic convençut que la guerra és el mitjà més ràpid de deshumanització.  Quan s’esborra la línia entre el bé i el mal, sempre hi ha la mort. No ho accepto i ho rebutjo.” Amnistia Internacional també ho rebutja i ha denunciat la sentència. Pessigolles per a la pell dura del dictador.

                                        Alexéi Gorinóv, he aquí un héroe 

Este diputado municipal moscovita pasará 7 años en prisión por haberse manifestado contra la invasión de Ucrania. Más héroes que los soldados carne de cañón son los hombres o mujeres que, gozando de una posición cómoda, en medio de una dictadura osan criticar lo que consideran reprobable.

En una reunión de diputados, Gorinóv calificó de inaceptables las hostilidades contra un estado soberano vecino. Detenido y llevado a juicio, ha sido condenado a 7 años de reclusión y 4 de inhabilitación cuando salga en libertad. Es un abogado de 60 años, y la vida ya se le ha estropeado. No obstante, en el juicio aún mostró un cartel donde decía: “¿Todavía necesitáis esta guerra?”.

La gente calla, algunos de los subordinados van a matar, pero este hombre valiente ha dicho: “Estoy convencido de que la guerra es el medio más rápido de deshumanización.  Cuando se borra la línea entre el bien y el mal, siempre está la muerte. No lo acepto y lo rechazo.” Amnistía Internacional también lo rechaza y ha denunciado la sentencia. Cosquillas para la piel dura del dictador.