divendres, 1 de juliol del 2022

Ponen el miedo en el cuerpo - Posen la por al cos

 

                                      Posen la por al cos 

El Tractat de No Proliferació Nuclear (TNP) va entrar en vigor el 5 de març de 1970, ja fa molt temps.  L’any 2017, una campanya per a la prohibició de les armes atòmiques va rebre el Premi Nobel de la Pau. Textos, bones intencions que xoquen contra el mur indestructible del bel·licisme. També trampes, perquè al TNP es permet la possessió d’armament nuclear a cinc països, EUA, Unió Soviètica (ara Rússia), República Popular de la Xina, Regne Unit i França, casualment els cinc membres permanents del Consell de Seguretat de les Nacions Unides, amb poder de veto per a tot el que no els convingui.

Arribats al 1r de juliol del 2022, Rússia, invasora d’Ucraïna, amenaça veladament de l’ús d’armes  nuclears, l’OTAN s’estén, els arsenals creixen i a la gent reflexiva se li posa la por al cos. A més a més, s’indigna per la ingent despesa militar. A Espanya està prevista una inversió del 2% del PIB, en comptes d’esmerçar els impostos en tantes necessitats socials que urgeixen.

Tot plegat, aquí, allà i més enllà, una bogeria tan perillosa com repugnant.

                                    Ponen el miedo en el cuerpo 

El Tratado de No Proliferación Nuclear (TNP) entró en vigor el 5 de marzo de 1970, hace ya mucho tiempo.  En el año 2017, una campaña para la prohibición de las armas atómicas recibió el Premio Nobel de la Paz. Textos, buenas intenciones que chocan contra el muro indestructible del belicismo. También trampas, porque en el TNP se permite la posesión de armamento nuclear a cinco países, EE.UU., Unió Soviética (ahora Rusia), República Popular China, Reino Unido y Francia, casualmente los cinco miembros permanentes del Consejo de Seguridad de las Naciones Unidas, con poder de veto para todo lo que no les convenga.

Llegados al 1 de julio de 2022, Rusia, invasora de Ucrania, amenaza veladamente con el uso de armas nucleares, la OTAN se extiende, los arsenales crecen y a la gente reflexiva se le pone el miedo en el cuerpo. Por lo demás, se indigna ante el ingente gasto militar. En España está prevista una inversión del 2% del PIB, en lugar de emplear los impuestos en tantas necesidades sociales que urgen.

Todo ello, aquí, allí y más allá, una locura tan peligrosa como repugnante.