divendres, 22 de juliol del 2022

Lo que la Covid se llevó y no se llevó - Allò que la Covid s’endugué i no s’endugué

 

                                Allò que la Covid s’endugué i no s’endugué 

                Cadascú pot mirar al seu voltant al seu barri. Més de dos anys de pandèmia s’han endut floristeries, restaurants, boutiques..., segons cada indret. Alguns establiments han reobert, d’altres, no, i d’altres han hagut de tornar a tancar. La Covid no sols ha dut infecció sinó que ha enfonsat negocis. Salut i economia anant de mal borrall. Ja es va dir des de bon principi: pitjor que això només ho seria una guerra. I ho continuem pensant, ara que malauradament en tenim una de ben a prop.

                Per contra, hi ha abolicions que no ho han estat per sempre, que han retornat com si res no hagués passat. Crec que moltes persones celebràvem que amb la prevenció dels contagis  s’hagués acabat això tan poc higiènic com absurd de saludar-se fent-se petons a tor i a dret.

Els petons i les abraçades mai no haurien de ser quelcom convencional, llur paper es troba entre les persones que realment s’estimen, o com a mínim s’aprecien. No pas entre gent que s’acaba de conèixer, quan una encaixada seria el més assenyat. Semblava que la Covid deixaria aquest solatge bo, però no està sent així. Quina imatge en retrocés aquesta dels polítics i les polítiques intercanviant petons a cada galta, ací i allà, en cada ocasió! La pròpia Ursula von der Leyen,  Presidenta de la Comissió Europea, ha estat de les primeres a oferir les galtes. No es besen pas els homes entre ells. Més higiènics, menys amanyagadors entre ells.

Un canvi bo que hagués pogut portar la pandèmia s’ha diluït. Continuem amb la hipocresia, amb les desigualtats entre homes i dones, amb la beneiteria.

 

Lo que la Covid se llevó y no se llevó

 

 Cada cual puede mirar a su alrededor en su barrio. Más de dos años de pandemia se han llevado floristerías, restaurantes, boutiques..., según cada lugar. Algunos establecimientos han reabierto, otros, no, y otros han tenido que volver a cerrar. La Covid no solo ha traído infección sino que ha hundido negocios. Salud y economía yendo por el pedregal. Ya se dijo desde el principio: peor que esto solo lo sería una guerra. Y lo seguimos pensando, ahora que desgraciadamente la tenemos muy cerca.

 Por el contrario, hay aboliciones que no lo han sido para siempre, que han regresado como si nada hubiera sucedido. Creo que muchas personas celebrábamos que con la prevención de los contagios se hubiera acabado esto tan poco higiénico como absurdo de saludarse dándose besos a diestro y siniestro.

Los besos y los abrazos nunca deberían ser algo convencional, su papel se halla entre las personas que realmente se aman, o como mínimo se aprecian. No entre gente que acaba de conocerse, cuando un apretón de manos sería lo más juicioso.  Parecía que la Covid dejaría este sedimento bueno, pero no está siendo así. ¡Qué imagen en retroceso esta de los políticos y las políticas intercambiando besos en cada mejilla, aquí y allá, en cada ocasión! La propia Ursula von der Leyen, Presidenta de la Comisión Europea, ha sido de las primeras en ofrecer las mejillas. No se besan los hombres entre ellos. Más higiénicos, menos lagoteros entre sí.

Un buen cambio que hubiera podido llevar la pandemia se ha diluido. Continuamos con la hipocresía, con las desigualdades entre hombres y mujeres, con la tontería.