divendres, 5 d’agost del 2022

Cosas que preguntaría a alguna gente si la tuviera enfrente - Coses que preguntaria a alguna gent si la tingués davant

 

            Coses que preguntaria a alguna gent si la tingués davant                          

A la gent que mai no utilitza l’intermitent quan condueix li preguntaria si actua així perquè va aprovar l’examen de conducció per xamba, sense haver-se’l après. O per mera estupidesa, de manera que no copsa el risc que corre i fa córrer als altres, sempre, i sobre tot maniobrant per l’autopista. Voldria que m’ho expliqués.

A la gent que embruta murs del carrer, persianes de botigues, bancs dels jardins amb gargots sense substància li preguntaria si a casa seva fa el mateix i la té feta un fàstic. Tinc curiositat per saber-ho.

A la gent que truca la seva motocicleta perquè faci un soroll estrepitós li preguntaria si és per fastiguejar les altres persones per pur odi social, perquè li falta un bull o per enveja dels que tenen motos més grans, potents i a penes sorolloses.  M’inclino a pensar que el motiu és aquest últim.

En fi, genteta. Com deia la meva àvia.

       Cosas que preguntaría a alguna gente si la tuviera enfrente 

A la gente que nunca utiliza el intermitente cuando conduce le preguntaría si actúa así porque aprobó el examen de conducción por chiripa, sin habérselo aprendido. O por mera estupidez, de manera que no capta el riesgo que corre y hace correr a los demás, siempre, y sobre todo maniobrando por la autopista. Querría que me lo explicara.

A la gente que ensucia muros de la calle, persianas de tiendas, bancos de los jardines con garabatos sin sustancia le preguntaría si en su casa hace lo mismo y la tiene hecha un asco. Tengo curiosidad por saberlo.

A la gente que truca su motocicleta para que haga un ruido estrepitoso le preguntaría si es para fastidiar a las otras personas por puro odio social, porque tiene la cabeza de chorlito o por envidia de los que tienen motos mucho mayores, potentes y apenas ruidosas.  Me inclino a pensar que el motivo es este último.

En fin, gentecilla. Como decía mi abuela.