dissabte, 26 de novembre del 2022

Francia no prohíbe las corridas de toros - França no prohibeix les corrides de toros

 

                      França no prohibeix les corrides de toros 

AL país capdavanter de la Il·lustració hi continuarà havent corrides de toros. Aymerich Caron, diputat de La França Insubmisa, partit d’esquerra, no ha aconseguit que aquest espectable cruel fos eliminat a tot França. La majoria de parlamentaris es van oposar a la seva proposta, entre ells, el propi president Macron.

A les regions del Sud, es veu que més salvatges, estaran permeses com a tradició local assentada. Encara bo que no està assentada la tradició de cremar dones tingudes per bruixes. Al nord de França és diferent, allà no està assentada la diversió de turmentar el brau amb banderilles per després matar-lo d’una estocada. Tampoc a Catalunya hi està establerta, i així ho va exposar el diputat Caron en la seva iniciativa legislativa. En va, perquè no va reeixir. Una taca per  a França, amb Emmanuel Macron  en primer terme.

                          Francia no prohíbe las corridas de toros

En el país puntero de la Ilustración seguirá habiendo corridas de toros. Aymerich Caron, diputado de La Francia Insumisa, partido de izquierda, no ha conseguido que este espectáculo cruel fuera eliminado en toda Francia. La mayoría de parlamentarios se opusieron a su propuesta, entre ellos, el propio presidente Macron.

En las regiones del Sur, por lo visto más salvajes, estarán permitidas como tradición local asentada. Menos mal que no está asentada la tradición de quemar mujeres tenidas por brujas. En el norte de Francia es diferente, allí no está asentada la diversión de atormentar el toro con banderillas para después matarlo de una estocada. Tampoco en Catalunya está establecida, y así lo expuso el diputado Caron en su iniciativa legislativa. En vano, dado que no triunfó. Una mancha para Francia, con Emmanuel Macron en primer término.