dilluns, 16 de gener del 2017

Miedo en el cuerpo - La por al cos

La por al cos

Se n’adonen vostès de què no paren de ficar-nos la por al cos? L’amenaça de la grip ens la fan present des de fa setmanes i ens té atemorits; del fred, la neu i els vendavals n’estem avisats des de dies enrere, de manera que ja ens glacem anticipadament;  durant mesos, més bé anys, la deflació ens va ésser presentada com una perversió econòmica molt perillosa, terrible, i ara que l’IPC puja, ens neguitegen amb l’existència de la inflació.  El poder no està mai content, mai no en té prou; de diners, de força, de mitjans per esporuguir-nos i minar-nos la moral. Com més dèbils i vulnerables ens sentim, més fàcil serà fer-nos passar per l’adreçador. Que ens diguin, si us plau,  què hem de fer, que ens protegeixin en la nostra ignorància i debilitat.
La també molt  propera desgràcia que ens caurà a sobre és el mandat de Trump als EUA, és a dir, al món. Això ja ho vàrem comprendre d’antuvi, però es veu que cal que ens ho remarquin en tot moment, que ens ho facin entendre amb tota la magnitud del desastre. Llàstima que gairebé sempre els comunicador s’obliden d’esmentar els milions de votants que el van duar a la presidència. Sembla que parlar malament dels electors, qüestionar-los no és escaient.  El cas és que a ells no els fa por Trump, vagin vostès a saber perquè. Deu ser que no els hi van posar la por al cos. Quant a nosaltres en general i en diferents àmbits, és possible que es tracti d’una estratègia per afeblir-nos i collar-nos més còmodament.

 Miedo en el cuerpo

¿Se dan ustedes cuenta de qué no paran de meternos miedo en el cuerpo? La amenaza de la gripe nos la hacen presente desde hace semanas y nos tiene atemorizados; del frío, la nieve y los vendavales estamos avisados desde días atrás, de manera que ya nos congelamos anticipadamente; durante meses, más bien años, la deflación nos fue presentada como una perversión económica muy peligrosa, terrible, y ahora que el IPC sube, nos inquietan con la existencia de la inflación.  El poder nunca está contento, nunca tiene bastante; de dinero, de fuerza, de medios para amedrentarnos y socavarnos la moral. Cuánto más débiles y vulnerables nos sintamos, más fácil será hacernos pasar por el aro. Que nos digan, por favor, qué tenemos que hacer, que nos protejan en medio de nuestra ignorancia e impotencia.

La también muy próxima desgracia que nos caerá encima es el mandato de Trump en EE.UU., es decir, en el mundo. Eso ya lo comprendimos de entrada, pero por lo visto es necesario que nos lo recalquen en todo momento, que nos lo hagan entender con toda la magnitud del desastre. Lástima que casi siempre los comunicadores se olvidan de mencionar a los millones de votantes que le llevaron a la presidencia. Al parecer, hablar mal de los electores, cuestionarlos no es apropiado.  El caso es que a ellos no les da miedo Trump, vayan ustedes a saber por qué. Debe de ser que no les pusieron el miedo en el cuerpo. En cuanto a nosotros en general y en diferentes ámbitos, es posible que se trate de una estrategia para debilitarnos y atornillarnos más cómodamente.