dissabte, 25 de març del 2017

Hijos que denuncian a sus padres - Fills que denuncien els pares

                        Fills que denuncien els pares

Una dona sevillana ha passat un mal tràngol. Ha estat a punt de ser condemnada per maltractaments al seu fill de 15 anys. Es veu que el noi  s’havia passat tot el dia de festa enganxat al mòbil i sense fer els deures. La mare, cansada de que fes el sord a les serves advertències, s’hi va atansar per arrabassar-li-ho, i és clar, el va tocar. Intocables els fills i filles!... El xicot, ras i curt, se’n va anar cap a la Guàrdia Civil i va denunciar sa mare per maltractaments. Amb tot, la joia de noi no s’ha sortit amb la seva atès que el jutge ha exonerat la dona tot considerant que va actuar en bé del fill.
Sembla ser que les denúncies contra els progenitors no deixen d’augmentar, sigui per una cleca, un calbot o una paraula gruixuda. En el cas esmentat, per un simple frec. Més enllà  de tenir en compte la feina que donen als òrgans judicials, que prou saturats estan amb altres causes, cal preguntar-se quina mena de relació i convivència pot existir entre uns fills denunciants i uns pares denunciats. Quan el plançó va a la policia, mentre el jutjat decideix, quan ja ho ha fet en un sentit o altre. Tristor, rancúnia, animadversió? Posar menjar a la taula per a un fill que o bé no estima o bé pensa que no l’estimen. O tal vegada passa que ja no viuen junts, que els avis, els oncles, els serveis socials ocupen el lloc que correspon als pares i mares amorosos. Potser aital separació té raó de ser, però tot i això, quina tristesa i quina buidor.

Hijos que denuncian a sus padres

Una mujer sevillana ha pasado un mal trago. Ha estado a punto de ser condenada por maltratos a su hijo de 15 años. Por lo visto, el chico se había pasado todo el día festivo pegado al móvil y sin hacer los deberes. Su madre, cansada de que hiciera el sordo a sus advertencias, se acercó para arrebatárselo, y claro está, le rozó. ¡Intocables los hijos e hijas!... El chico, lisa y llanamente, se fue a la Guardia Civil y denunció a su madre por maltratos. No obstante, la joya de chico no se ha salido con la suya puesto que el juez ha exonerado a la mujer considerando que actuó por bien de su hijo.

Parece ser que las denuncias contra los progenitores no dejan de aumentar, sea por una bofetada, un coscorrón o una palabra gruesa. En el caso mencionado, por un simple roce. Más allá de tener en cuenta el trabajo que dan a los órganos judiciales, que bastante saturados están con otras causas, hay que preguntarse qué tipo de relación y convivencia puede existir entre unos hijos denunciantes y unos padres denunciados. Cuando el vástago va a la policía, mientras el juzgado decide, cuando ya lo ha hecho en un sentido u otro. ¿Tristeza, rencor, animadversión? Poner comida a la mesa para un hijo que o bien no ama o bien piensa que no lo aman. Tal vez ocurre que ya no viven juntos, que los abuelos, los tíos, los servicios sociales ocupan el lugar que corresponde a los padres y madres amorosos. Quizás una tal la separación tiene razón de ser, sin embargo, qué tristeza y qué vacío.