divendres, 23 de març del 2018

¿Los buenos son los malos? - Els bons són els dolents?-


                                                Els bons són els dolents?

Els que salven vides d’immigrants impedint que s’ofeguin al Mediterrani són investigats com a possibles delinqüents, mentre que aquells als quals no els importa que morin al mar o malvisquin a les presons líbies estan lliures de tota culpa. El món al revés, la moral capgirada. Això és el que passa quan el vaixell de l’oenagé catalana Proactiva Open Arms  és immobilitzat al port sicilià de Pozzallo, el proppassat 18 de març, per portar a bord 218 persones que s’havien esgarrifat només de pensar que podien anar a parar als centres de reclusió de Líbia. Llocs en terribles condicions, niu d’abusos contra els detinguts.
La fiscalia de Catània ha ordenat obrir una investigació per un potencial delicte de promoció de la migració il·legal, com si els salvadors de vides humanes fossin els responsables de que la gent vulgui fugir del seu país. Com si les persones ho fessin per caprici, com si emprenguessin uns  viatges d’esbarjo.
A Catània, a la Unió Europea en conjunt, se’ls hauria de caure la cara de vergonya.  S’ha establert un mur contra els refugiats en forma de 130 milions d’euros per un Estat fallit com és Líbia, i en forma de 6.000 milions per un Estat dictatorial com és Turquia, per tal que retinguin els  migrants sigui com sigui. Molts diners per treure’s de sobre els pobres en comptes de gastar-los per rebre’ls, acollir-los i proporcionar-los una vida digna. ¡Quina gran quantitat d’ajuts se’ls podria donar amb tants milions, què fàcilment se’ls podria integrar!... Per contra, s’ha optat per rebutjar-los tot ignorant els drets humans. Aquests dels quals Europa s’ha presentat com a valedora en qualsevol conferència, cimera, certamen... D’ara endavant, però, qualsevulla proclama en aquest sentit serà pur cinisme. Quina infàmia!...

   ¿Los buenos son los malos?

Los que salvan vidas de inmigrantes impidiendo que se ahoguen en el Mediterráneo son investigados como posibles delincuentes, mientras que aquellos a los que no les importa que mueran en el mar o malvivan en las prisiones libias están libres de toda culpa. El mundo al revés, la moral trastornada. Eso es lo que pasa cuando el barco de la oenegé catalana Proactiva Open Arms es inmovilizado en el puerto siciliano de Pozzallo, el pasado 18 de marzo, por llevar a bordo 218 personas que se habían horrorizado sólo de pensar que podían ir a parar a los centros de reclusión de Libia. Lugares en terribles condiciones, nido de abusos contra los detenidos.
La fiscalía de Catania ha ordenado abrir una investigación por un potencial delito de promoción de la migración ilegal, como si los salvadores de vidas humanas fueran los responsables de que la gente quiera huir de su país. Como si las personas lo hicieran por capricho, como si emprendieran unos viajes de recreo.
En Catania, en la Unión Europea en conjunto, se les debería caer la cara de vergüenza.  Se ha establecido un muro contra los refugiados en forma de 130 millones de euros para un Estado fallido como es Libia, y en forma de 6.000 millones para un Estado dictatorial como es Turquía, a fin de que retengan a los migrantes sea como sea. Mucho dinero para quitarse de encima los pobres en vez de gastarlos para recibirlos, acogerlos y proporcionarles una vida digna. ¡Qué enorme cantidad de ayudas se les podría dar con tantos millones, qué fácilmente se les podría integrar!... Por el contrario, se ha optado por rechazarlos e ignorar los derechos humanos. Estos de los cuales Europa se ha presentado como valedora en cualquier conferencia, cumbre, certamen... De ahora en adelante, sin embargo, cualquier proclama en este sentido será puro cinismo. ¡Qué infamia!...