divendres, 9 de març del 2018

Zancadilla a Donald Trump - Traveta a Donald Trump


                        Traveta a Donald Trump

Al Donald Trump agitador, estufat, irresponsable se li ha escapant de les mans la seva estratègia  provocadora respecte de Corea del Nord. Un munt d’amenaces i sancions contra el president Kim Jong-un que només han conduït a que, tan boig ell com l’estatunidenc, hagi perseverat en les proves nuclears i respost amb semblants intimidacions. Però vet aquí que el perillós joc se li  ha torçat a Trump. Primer va ser la col·laboració coreana entre el sud i el nord arran dels Jocs Olímpics d’Hivern, i després l’anunci d’una cimera entre el president Moon Jae-in i el líder comunista. Com a objectiu principal, la desnuclearització del nord; i com a consideració colateral, que parlant la gent s’entén més que no pas amb fatxenderia i proves de força.
Des de Pyongyang es diu a Seül que renunciaran a les armes nuclears si es respecta la seguretat del règim. Aquest règim ens agradarà o no, però és el seu, i les intimidacions militaristes de Trump, lluny de servir per esfondrar-lo feien témer un esclat nuclear fatal i definitiu.
Donald Trump no sols ha hagut de fer veure que la distensió entre les dues Corees el fa content, encara que sigui mentida, sinó que ara es veu empès a acceptar la inesperada invitació de Kim Jong-un per a reunir-se ambdós el proper mes de maig. Carall!...  A ell li va la militarització, el negoci de l’armament, i també la fanfarroneria que dissimula la incapacitat de governar amb intel·ligència. El cas és que dos petits Davids han deixat de banda un poderós Goliat i han emprés un camí cap a entendre’s al marge del seu poder comminatori. És un fet engrescador, una bona notícia enmig de tantes altres preocupants, decebedores i, fins i tot, terribles.

Zancadilla a Donald Trump

Al Donald Trump agitador, ufano, irresponsable se le ha escapado de las manos su estrategia provocadora respecto de Corea del Norte. Un cúmulo de amenazas y sanciones contra el presidente Kim Jong-un que sólo han conducido a que, tan loco él como el estadounidense, haya perseverado en las pruebas nucleares y contestado con similares intimidaciones. Pero he aquí que el peligroso juego se le ha torcido a Trump. Primero fue la colaboración coreana entre el sur y el norte a raíz de los Juegos Olímpicos de Invierno, y ahora es el anuncio de una cumbre entre el presidente Mun Jae-in y el líder comunista. El objetivo principal, la desnuclearización del norte; y la consideración colateral, que hablando la gente se entiende mejor que con jactancias y pruebas de fuerza.
Desde Pyongyang se le dice a Seúl que renunciarán a las armas nucleares si se respeta la seguridad del régimen. Ese régimen nos gustará o no, pero es el suyo, y las intimidaciones militaristas de Trump, lejos de servir para derribarlo hacían temer un estallido nuclear fatal y definitivo.
Donald Trump no solo ha debido aparentar que la distensión entre las dos Coreas le satisface, aunque sea mentira, sino que ahora se ve empujado a aceptar la inesperada invitación de Kim Jong-un para reunirse ambos el próximo mes de mayo.  ¡Carajo!... A él le va la militarización, el negocio del armamento, y también la fanfarronería que disimula la incapacidad para gobernar con inteligencia. Lo cierto es que dos pequeños Davids han dejado de lado un poderoso Goliat y han emprendido un camino hacia el entendimiento al margen de su poder conminatorio. Constituye un hecho estimulante, una buena noticia en medio de tantas otras preocupantes, decepcionantes e, incluso, terribles.