divendres, 14 de desembre del 2018

El gozo en un pozo - Un goig sense alegria


Un goig sense alegria

Bona part de nens i xicots s’apliquen dia sí l’altre també a jugar a futbol perseguint el somni de convertir-se en famosos i acabalats jugadors. S’imaginen essent contractats pels grans clubs, aconseguint aplaudiments i, sobretot, guanyant grans sumes de diners. Res de dedicar-se a oficis o professions, sinó xuta que xuta la pilota. Després, la realitat acostuma a ser molt diferent. Gairebé ningú no arriba a jugar a la primera divisió. Allò que s’imposa són salaris baixos, mentre que alguns ni tan sols cobren.
Aital és el cas de la plantilla del CF Reus Deportiu. Són 16 els jugadors que no han percebut ni un euro des del mes d’agost passat. És molt de temps el transcorregut. Ells no cobren i l’equip està a punt de ser castigat a abandonar la segona divisió. Així, doncs, no és or tot el que lluu. Podríem trobar una analogia amb allò del somni americà, aquell en el qual tothom assoleix els seus objectius sempre i quan inverteixi esforços i valentia.
Mentre que en aquell país no es compleix indefectiblement la quimera, tampoc en el futbol no es materialitza indefectiblement la il·lusió alimentada des de la infantesa. El més freqüent consisteix en butxaques buides, aprenentatges i estudis no empresos, i a la fi, un goig sense alegria.

El gozo en un pozo

Una buena parte de niños y muchachos se aplican día tras día a jugar a fútbol persiguiendo el sueño de convertirse en famosos y ricos jugadores. Se imaginan siendo contratados por los grandes clubs, cosechando aplausos y, sobre todo, ganando grandes sumas de dinero. Nada de dedicarse a oficios o profesiones, sino dale que dale al balón. Luego, la realidad suele ser muy otra. Casi nadie alcanza a jugar en primera división. Lo que se impone son sueldos bajos, en tanto que algunos ni siquiera cobran.
Tal es el caso de la plantilla del CF Reus Deportiu. Son 16 los jugadores que no han percibido ni un euro desde el pasado mes de agosto. Es mucho tiempo el transcurrido. Ellos no cobran y el equipo está en un tris de ser castigado a abandonar la segunda división. Así, pues, no es oro todo lo que reluce. Podríamos hallar una analogía con aquello del sueño americano, aquel en el cual todo el mundo alcanza sus objetivos siempre y cuando invierta esfuerzos y valentía.
Mientras que en aquel país no se cumple indefectiblemente la quimera, tampoco en el fútbol se materializa indefectiblemente la ilusión alimentada desde la infancia.  Lo más frecuente consiste en bolsillos vacíos, aprendizajes y estudios no emprendidos, y a fin de cuentas, el gozo en un pozo.