La moda desvergonyida de copiar títols
D’un temps ençà,
es copien sense vergonya títols de pel·lícules anteriors. Absència d’imaginació,
simplement manca de respecte? Succeeix que sempre s’usurpen títols de films
excel·lents. Alfonso Cuarón s’ha apropiat el nom de la Roma de Fellini, rodada el 1972,
inoblidable. A la cartellera hi trobem la
producció espanyola Ojos Negros,
indiferent a la dirigida el 1987 per l’aclamat Nikita Mikhalkov. I també tenim Los miserables de Ladj Ly,
menyspreant l’homònima de Tom Hooper filmada l’any 2012. Es tracta de
pel·lícules abundantment aclamades i premiades.
És obvi que els
usurpadors es consideren tant o més valuosos que els seus precedents. Per a
ells, llur pel·lícules estan no sols a l’altura d’aquelles a les quals calquen
el títol, sinó que les superen. ¡Quina absència de modèstia, de capacitat de
valoració objectiva, de consideració al talent aliè, de respecte envers les
seves obres!...
La
moda desvergonzada de copiar títulos
Desde hace un tiempo, se copian sin vergüenza títulos de películas
anteriores. ¿Ausencia de imaginación, simplemente falta de respeto? Sucede que
siempre se usurpan títulos de filmes excelentes. Alfonso Cuarón se ha apropiado el nombre
de la Roma de Fellini, rodada en
1972, inolvidable. En cartel está la
producción española Ojos Negros, indiferente
a la dirigida en 1987 por el aclamado Nikita Mikhalkov. Y ahí tenemos a Los miserables de Ladj Ly, menospreciando la
homónima de Tom Hooper filmada
el año 2012. Se trata de películas abundantemente aclamadas y premiadas.
Es obvio que los usurpadores se consideran tanto o más valiosos
que sus precedentes. Para ellos, sus películas están no solo a la altura de
aquellas a las cuales calcan el título, sino que las superan. ¡Que ausencia de
modestia, de capacidad de valoración objetiva, de consideración al talento
ajeno, de respeto hacia sus obras!...