divendres, 22 de novembre del 2019

La moda desvergonzada de copiar títulos - La moda desvergonyida de copiar títols


La moda desvergonyida de copiar títols

D’un temps ençà, es copien sense vergonya títols de pel·lícules anteriors. Absència d’imaginació, simplement manca de respecte? Succeeix que sempre s’usurpen títols de films excel·lents. Alfonso Cuarón s’ha apropiat el nom de la Roma de Fellini, rodada el 1972, inoblidable.  A la cartellera hi trobem la producció espanyola Ojos Negros, indiferent a la dirigida el 1987 per l’aclamat Nikita Mikhalkov. I també tenim Los miserables de Ladj Ly, menyspreant l’homònima de Tom Hooper filmada l’any 2012. Es tracta de pel·lícules abundantment aclamades i premiades.
És obvi que els usurpadors es consideren tant o més valuosos que els seus precedents. Per a ells, llur pel·lícules estan no sols a l’altura d’aquelles a les quals calquen el títol, sinó que les superen. ¡Quina absència de modèstia, de capacitat de valoració objectiva, de consideració al talent aliè, de respecte envers les seves obres!...

         La moda desvergonzada de copiar títulos

Desde hace un tiempo, se copian sin vergüenza títulos de películas anteriores. ¿Ausencia de imaginación, simplemente falta de respeto? Sucede que siempre se usurpan títulos de filmes excelentes. Alfonso Cuarón se ha apropiado el nombre de la Roma de Fellini, rodada en 1972, inolvidable.  En cartel está la producción española Ojos Negros, indiferente a la dirigida en 1987 por el aclamado Nikita Mikhalkov. Y ahí tenemos a Los miserables de Ladj Ly, menospreciando la homónima de Tom Hooper filmada el año 2012. Se trata de películas abundantemente aclamadas y premiadas.
Es obvio que los usurpadores se consideran tanto o más valiosos que sus precedentes. Para ellos, sus películas están no solo a la altura de aquellas a las cuales calcan el título, sino que las superan. ¡Que ausencia de modestia, de capacidad de valoración objetiva, de consideración al talento ajeno, de respeto hacia sus obras!...