divendres, 31 de gener del 2020

La prensa escrita se reanimará en Barcelona - La premsa escrita revifarà a Barcelona


    La premsa escrita revifarà a Barcelona

Dos quioscos s’han reobert a la ciutat, i al llarg d’aquest any ho faran uns altres cinc. Estaran administrats per persones amb alguna discapacitat, amb la qual cosa s’assoliran dos  objectius alhora. Donar feina a l’esmentat col·lectiu i facilitar la compra de diaris.
El descens de la venda de periòdics i el descens dels punts de venda han caminat a l’uníson. Com un peix que es mossega la cua, quanta menys proximitat per adquirir el diari,  menys vendes; quantes menys vendes, més tancament de quioscos.
Per afegiment, els nous quioscos oferiran més serveis que els anteriors. Per exemple, podran portar la premsa al domicili de les persones grans o de les malaltes, podran convertir-se   en oficines de recollida de petites mercaderies. Així doncs, cal dir que la reobertura de quioscos no sols revifarà la premsa, sinó que fomentarà les relacions veïnals. D’una banda, l’accessibilitat dels diaris elevarà el nivell cultural dels compradors, lliurant-los per un espai de temps de la subjugació de les xarxes socials i capacitant-los, a més, per opinar i escriure amb més coneixements. Per una altra, les compres al mateix barri retornaran a l’entorn la vitalitat en part perduda.
Lluny de l’habitud de criticar els consistoris, aquesta vegada cap la satisfacció d’aplaudir una disposició del barceloní.

La prensa escrita se reanimará en Barcelona

Dos quioscos se han reabierto en la ciudad, y a lo largo de este año lo harán otros cinco. Estarán administrados por personas con alguna discapacidad, con lo cual se alcanzarán dos objetivos a la vez. Dar trabajo a dicho colectivo y facilitar la compra de diarios.
El descenso de la venta de periódicos y el descenso de los puntos de venta han andado al unísono. Como un pez que se muerde la cola, cuanta menos cercanía para adquirir el diario, menos ventas; cuantas menos ventas, más cierre de quioscos.
Por añadidura, los nuevos quioscos ofrecerán más servicios que los anteriores. Por ejemplo, podrán llevar la prensa al domicilio de las personas mayores o de las enfermas, podrán convertirse en oficinas de recogida de pequeñas mercancías. Así pues, cabe decir que la reapertura de quioscos no solo reanimará la prensa, sino que fomentará las relaciones vecinales. Por un lado, la accesibilidad de los diarios elevará el nivel cultural de los compradores, librándoles por un espacio de tiempo de la subyugación de las redes sociales y capacitándoles, además, para opinar y escribir con mayores conocimientos. Por otro, las compras en el propio barrio devolverán al entorno la vitalidad en parte perdida.
Lejos de la habitud de criticar a los consistorios, esta vez cabe la satisfacción de aplaudir una disposición del barcelonés.