divendres, 17 de gener del 2020

Menos inmigración ilegal en la UE - Menys immigració il·legal a la UE


Menys immigració il·legal a la UE

En el recompte d’emigrants que han arribat a la UE realitzat per L’ Agencia Europea de la Guardia de Fronteres i Costes (Frontex), consta que l’any 2019 les entrades han estat les menys des del 2013. El màxim es va assolir el 2015, amb un total de 1.800.000 persones, en comparació amb les 139.000 de l’any que tot just hem acabat. Albíxeres, ¿potser podem exclamar? En primer lloc, caldria separar les parts del tot, i en segon, caldria pregunta-ser el perquè d’aital disminució.
D’entre les dades relatives al conjunt de la UE, s’extreu que, si bé respecte d’Espanya el flux migratori s’ha reduït en un 58%, pel que fa a Grècia ha augmentat en un 46%. Així doncs, dues situacions diametralment oposades, amb el resultat de què en localitats com per exemple l’illa de Samos els insalubres campaments de refugiats estan a vessar.
El segon punt incumbeix als motius pels quals ha descendit la sortida d’emigrants cap a Europa. Que potser han millorat les condicions de vida als seus països d’origen? No sembla que sigui aquest el cas, sinó que la UE ha destinat grans sumes de diners a impedir que la gent surti de l’Àfrica. Ha firmat contractes amb un país totalitari com Turquia i amb un altre en descomposició com Líbia, deixant a la seva sort els desgraciats que es veuen empesos a abandonar la seva pàtria per raons de guerra, fam o altres violències.
Darrere de les xifres proporcionades per Frontex hi ha indiferència, insolidaritat, perversió i dolor. Molt dolor.

Menos inmigración ilegal en la UE

En el recuento de emigrantes que han llegado a la UE realizado por La Agencia Europea de la Guardia de Fronteras y Costas​ (Frontex), consta que en 2019 las entradas han sido las menos desde el año 2013. El máximo se alcanzó en 2015, con un total de 1.800.000 personas, en comparación con las 139.000 del año que recién hemos terminado. Albricias, ¿acaso cabe exclamar? En primer lugar, habría que deslindar las partes del todo, y en segundo, habría que preguntarse el porqué de tal disminución.
De entre los datos relativos al conjunto de la UE, se extrae que, si bien respeto de España el flujo migratorio se ha reducido en un 58%, en cuanto a Grecia ha aumentado en un 46%. Así pues, dos situaciones diametralmente opuestas, con el resultado de que en localidades como por ejemplo la isla de Samos los insalubres campamentos de refugiados están a rebosar.
El segundo punto atañe a los motivos por los cuales ha descendido la salida de emigrantes hacia Europa. ¿Tal vez han mejorado las condiciones de vida en sus países de origen? No parece que sea este el caso, sino que la UE ha destinado grandes sumas de dinero a impedir que la gente salga de África. Ha firmado contratos con un país totalitario como Turquía y con otro en descomposición como Libia, dejando a su suerte a los desgraciados que se ven empujados a abandonar su patria por razones de guerra, hambre u otras violencias.
Detrás de las cifras proporcionadas por Frontex hay indiferencia, insolidaridad, perversión y dolor. Mucho dolor.