divendres, 24 d’abril del 2020

Descomunales residuos del coronavirus - Descomunals residus del coronavirus


               

   Descomunals residus del coronavirus

No he llegit ni sentit que es parli del cúmul de residus que està generant la pandèmia del coronavirus. Als morts i malalts que està causant cal sumar-hi el rastre que deixarà en forma de residus.
Mascaretes d’un sol ús que dia a dia s’amunteguen a partir d’hospitals, centres públics i privats, llars. Augment de material hospitalari divers a causa de l’increment de pacients. I encara un segment quotidià que amb prou feines es té en compte. Es tracta de l’increment en la compra de comestibles envasats. Persones que tendien a adquirir els aliments lliures d’embolcalls, la necessitat de recórrer gairebé en exclusiva al supermercat els porta a amuntegar un recipient de plàstic darrera un altre.
El panorama després de la batalla que ens deixarà la Covid-19 serà desolador, no sols per les xifres acumulades de víctimes sinó també per la quantitat de plàstics que envairan el planeta. Després del coratjós  combat pre pandèmia contra el consum de plàstics, després de la llum que es veia a l’horitzó al conscienciar-nos cada vegada més respecte d’això, amb la maleïda pandèmia s’està anant en orri tot l’aconseguit.
 Ja ningú no pot posar en dubte que ens trobem immersos en una gegantina catàstrofe que els creients bé poden qualificar de bíblica.

           Descomunales residuos del coronavirus

No he leído ni oído que se hable del cúmulo de residuos que está generando la pandemia del coronavirus. A los muertos y enfermos que está causando hay que sumar el rastro que dejará en forma de residuos.
Mascarillas de un solo uso que día a día se amontonan a partir de hospitales, centros públicos y privados, hogares. Aumento de material hospitalario diverso debido al incremento de pacientes. Y aún un segmento cotidiano que apenas se tiene en cuenta. Se trata del incremento en la compra de comestibles envasados. Personas que tendían a adquirir los alimentos libres de envoltorios, la necesidad de recurrir casi en exclusiva al supermercado les lleva a apilar un   recipiente de plástico tras otro.
El panorama tras la batalla que nos dejará la Covid-19 será desolador, no solo por las cifras acumuladas de víctimas sino también por la cuantía de plásticos que invadirán el planeta.
Tras el denodado combate pre pandemia contra el consumo de plásticos, tras la luz que se veía en el horizonte al concienciarnos cada vez más al respecto, la maldita pandemia está echando al traste todo lo conseguido.
                Ya nadie puede poner en duda que nos hallamos inmersos en una gigantesca catástrofe que los creyentes bien pueden calificar de bíblica.